قصه‌گویی در مدارس مهم‌ترین رسانه برای ترویج فرهنگ قصه‌گویی خواهد بود

امینی، هنرمند و بازیگر کرمانی گفت: قصه‌گویی در مدارس یکی از روش‌های ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی در جامعه است، زیرا هر دانش‌آموز یک رسانه است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش اداره‌کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، آرام امینی با اشاره به حضور خود در این جشنواره اظهار کرد: در این جشنواره با شخصیت «آق بابا» در کنار مجری برنامه و دیگر دوستان حضور یافتم و تا پایان جشنواره این اجراها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش کاری ما این است که بتوانیم در دل بچه‌ها جای خود را پیدا کنیم و برای حل این مسئله به نحوه ارتباط خود با پدربزرگ و مادربزرگم نگاه کردم و تلاش کردم تا از تجربه‌های این عزیزان در این زمینه استفاده کنم.

این هنرمند کرمانی تصریح کرد: طراحی این شخصیت برای انتقال مفاهیم زندگی به کودکان در قالب طنز نیز از پدربزرگ و مادربزرگ خودم الگو گرفته شده و تلاش کردم تا در این فضا از طریق طنز، شعر، ضرب‌المثل و... در کنار انتقال مفاهیم یک فضای شادی را برای کودکان ایجاد کنم.

امینی با اشاره به مفاهیم مورد نظر در این اجراها گفت: احترام به بزرگان، آشنایی با فرهنگ و سنت‌های ایران زمین، مباحث تربیتی مهم در زندگی و... نیز از جمله مواردی بود که تاکید داشته و دارم تا در اجراهای من وجود داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: داستان‌هایی که در این جشنواره گفته شده همگی از سبک‌های مختلف برخوردار است و هنرمندان بر روی صحنه به بیان پند و اندرز با روش هنرمندانه و به صورت غیرمستقیم پرداختند و باید با این نگاه به حضور و فعالیت قصه‌گویان نگریست که پند و اندرز موجود در داستان آن‌ها را بیابیم، نه اینکه تنها نگاهی رقابتی داشته باشیم

این هنرمند با بیان اینکه یزد پایتخت قصه ایران است، گفت: باید در این استان که پایتخت شده است فضایی ایجاد شود تا همگام با رسانه‌ها و فضای مجازی حرکت کنیم و از طریق رسانه ملی و فناوری‌های موجود فضایی را ایجاد کنیم تا عمومی‌سازی قصه‌گویی در جامعه اتفاق افتد.

وی عنوان کرد: بیان قصه صرفا نباید در جشنواره باشد و باید در مدارس نیز قصه‌گویی انجام شود، زیرا هر دانش‌آموز یک رسانه است و می‌تواند باعث اشاعه فرهنگ قصه‌گویی در جامعه شود.

امینی هدف سردار سلیمانی را دفاع از مظلوم عنوان و بیان کرد: باید همیاری و همدلی را هم خودمان یاد بگیریم و هم به بچه‌ها انتقال دهیم و اینگونه نسل جدید را با آموزه‌های دینی خود مبنی بر اینکه هرکجا صدای مظلومی را شنیدیم به یاری او بشتابیم، آشنا کنیم.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =