کد خبر: 337409
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
بیانیه هیئت‌داوران دومین جشنواره سرود آفرینش کانون استان اردبیل

بیانیه هیئت‌داوران دومین جشنواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره توسط نماینده این هیئت قرائت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، حسین یوسفی، نماینده هیئت‌داوران دومین جشنواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل که عصر روز چهارشنبه، دوم اسفندماه در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، بیانیه اعضای داوران را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

      غیراز هنر که تاج سر آفرینش است                             دوران هیچ منزلتی پایدار نیست

فعالیت سرود به‌عنوان ابزار تربیتی و تأثیرگذار، فرصت مناسبی ایجاد می‌کند تا در یک همگرایی هنرمندانه و با رعایت شرایط مطلوب هم‌صدایی و همراهی و با رویکرد ترویج کار گروهی در میان کودکان و نوجوانان و با کاربست عناصر تربیتی در امر آماده‌سازیِ این گروه از آینده‌سازان برای جامعه‌ای شاداب، با کمک و همیاری مربیان نقش مهم و کلیدی ایفا کند.

در این امر مهم انتخاب آهنگ و شعرهای مناسب و تلفیق آن به شکل سرودهای فاخر و جذاب می‌تواند ذائقه‌ی شنیداری و دیداری کودکان و نوجوانان را رشد و تغییر دهد و باعث شود با شناخت کرامت انسانی خود تسلیم شنیدن هر نغمه و آوازی نشوند.

در واپسین روزهای سال که متبرک است با اعیاد بزرگ شعبانیه به‌ویژه میلاد امیرِ بی‌بدیل دل‌هایمان مهدی موعود (عج) به تماشای نغمه‌ها و آواهای هنرمندان کودک و نوجوانی نشستیم که آثار فاخر، خلاق و درخورشان ترسیم‌کننده‌ی زیبایی‌ها و خوبی‌ها برای ایران عزیزمان خواهد بود.

در این مجال هیئت‌داوران دومین جشنواره سرود آفرینش نغمه‌های روشن فردا به‌پاس زحمات بی‌شائبه و بی‌منّت دبیرخانه استانی این جشنواره و حمایت‌های مدیرکل محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در برپایی این رویداد مهم و اثرگذار و همچنین از شورآفرینی و حضور گرم گروه‌های شرکت‌کننده تشکر و قدردانی خود را اعلام و پیشنهادهای ذیل را جهت بهبود کیفیت آثار تولیدی برای جشنواره‌های آتی اعلام می‌دارد

- توجه بیشتر به موسیقی فولکلور منطقه و فرصت‌های بومی

- توجه ویژه بر نوع پوشش منطبق براثر، استفاده از لباس‌های بومی و محلی. انتخاب لباس می‌بایست در خدمت اجرا و محتوای سرود بوده و صرفاً جهت زیبایی بصری انتخاب نگردد.

- استفاده از ریتم‌های متنوع و سازهای زنده (حضور یک ساز زنده جهت همراهی گروه سرود که به هماهنگی بیشتر سرود و موسیقی کمک شایانی خواهد کرد.)

- استفاده از المان‌های مربوط به آیین‌های محلی (می‌توان در بخش نمایش از حرکات موزون آذری و یا شخصیت‌های اساطیری قهرمانان بهره جُست.)

- تلاش برای کسب دانش و آگاهی درزمینه‌ی فعالیت‌های آوایی و سرودخوانی

- استفاده از حرکات نمایش مناسب و مرتبط با محتوای اثر

- توجه ویژه به انتخاب اشعار که متضمّن و دربرگیرنده دوران کودکی و نوجوانی و مرتبط با گروه سنی مخاطب بوده و دارای مفاهیم و مضامین اخلاقی، تربیتی و دینی باشد.

سیدجلیل صفوی، فتانه احمدی هادی و حسین یوسفی

هیئت داوران دومین جشنواره سرود آفرینش استان اردبیل-اسفند ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =