تولید آثار پاک انیمیشن در ایران مهم است/ رویکرد حمایتی مجلس

بیژن نوباوه با حضور در جشنواره پویانمایی تهران از بودجه بسیار خوبی که در برنامه هفتم توسعه برای حوزه تولید آثار انیمیشن در صداوسیما، حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است، خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: می‌توان ادعا کرد که «پویانمایی» آینده سینماست که می‌توان آن را در حوزه اقتصاد سینما و در تربیت نسل جوان موثر دانست و اهمیت کلیدی دارد. پایه‌های انیمیشن در کشور ما بسیار محکم است، هرچند اساتید این حوزه همیشه گمان می‌کردند و غبطه می‌خوردند که داشته‌های انیمیشنی ما رشد نمی‌کند و نمی‌تواند با آثار خارجی رقابت کند؛ شاید این موضوع از نگاه ما به داخل و نگاه‌مان به محصولات خارجی نشأت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که خوشبختانه طی چند سال اخیر پویانمایی بسیار رشد داشته است، بیان کرد: من از نزدیک با توان تولید پویانمایی در کشور آشنا هستم و همچنین اطلاع دارم که در واحدهای مختلفی از جمله صداوسیما و سازمان بسیج تولید اثر به میزان بالایی وجود دارد که نشان از توانمندی ما در تولید انیمیشن دارد.

تولید آثار پاک انیمیشن در ایران مهم است/ رویکرد حمایتی مجلس

نوباوه به فیلم‌های سینمایی انیمیشن حاضر در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: آثار پاک در این حوزه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما در ایران آثار پاک را تولید می‌کنیم که نمونه آن‌ها را در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر شاهد بودیم. کشورهای غربی یا کشورهایی که غرب‌نمایی می‌کنند، از محصولات انیمیشن ما استفاده می‌کنند که کارکردی همانند برند حلال دارد. زمانی که کیفیت آثار نیز بالاتر باشد، قطعاً جزو کشورهایی خواهیم بود که حرف اول را در انیمیشن می‌زند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه رویکرد حمایتی برای جوانان انیماتور مستعد در مجلس وجود دارد، بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه، بودجه‌ای بسیار خوب برای تولید آثار انیمیشن در صداوسیما، حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است، حتی به این سازمان‌ها تکلیف شده که باید تولید اثر داشته باشند تا نزدیک به ۳۶۰۰ ساعت ساخت انیمیشن داشته باشیم.

تولید آثار پاک انیمیشن در ایران مهم است/ رویکرد حمایتی مجلس

این نماینده مجلس گفت: با روندی که دنیا پیش گرفته، تولید پویانمایی با رویکردهایی مثل برابری جنسیتی و مسائل الحادی صورت می‌گیرد. ما نیز با توجه به این موضوع‌ها، تقریباً نمی‌توانیم از پویانمایی‌های خارجی استفاده کنیم و اگر خودمان تولید نکنیم، دچار ضایعه‌ای بزرگ خواهیم شد. نگاه ما با این رویکرد است، برنامه‌ریزی‌ها نیز بر این اساس صورت گرفته است و برای تحقق این هدف، تشویق کردیم، حتی امکانات و تجهیزات را خارج از تعرفه‌های گمرکی و روابط خاص، وارد کردیم تا استعدادهای جوان بسیار خوبی که در کشور داریم با سیستم‌های مدرن کار کنند.

نوباوه در پایان اظهار کرد: امید دارم که اتفاق‌های بسیار خوبی را در آینده‌ای نزدیک در حوزه انیمیشن‌سازی شاهد باشیم.

سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران هم‌چون دوره‌های گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز از ۱۳ تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

تولید آثار پاک انیمیشن در ایران مهم است/ رویکرد حمایتی مجلس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =