پایان‌نامه‌های برتر انیمیشن در قالب یک نشست ارائه شد

پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه‌های هنری مرتبط با موضوع انیمیشن در بخش «پایان‌نامه‌های برتر» جشنواره ارائه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اولین نشست سومین روز جشنواره پویانمایی تهران با عنوان «پایان‌نامه‌های برتر» به ارائه پایان‌نامه دانشجویان دانشگاه‌های هنر با موضوع انیمیشن اختصاص داشت.

فاطمه حسینی‌شکیب، فرخ یکدانه و کیارش زندی از اساتید حاضر در این جلسه بودند.

در ابتدا، منصوره مولوی با پایان‌نامه «سهم‌یابی از تجارت فیلم برون‌مرزی با تمرکز بر تولید مجموعه‌سازی انیمیشن» از دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس ارائه شد.

مولوی به ارائه چکیده‌ای از پایان‌نامه خود پرداخت و گفت: بخش سرمایه‌گذاری در حیطه آی‌پی بسیار مهم است که بازارهای انیمیشن را راه‌اندازی می‌کند و در صورتی که آی‌پی خودمان را داشته باشیم، اصل درآمدزایی را در پی خواهد داشت، اما بخش اصلی مشکلات در این زمینه، رسمی نبودن قراردادها و نبود قرارداد به دلیل تحریم‌ها است.

پایان‌نامه‌های برتر انیمیشن در قالب یک نشست ارائه شد

ریحانه اقبالی از دانشگاه هنر با پایان‌نامه «مطالعه قابلیت افسانه‌های عامیانه پهلوانی ایرانی به منظور اقتباس در انیمیشن با تاکید بر طراحی شخصیت قهرمان» به عنوان نفر بعدی پایان‌نامه خود را ارائه کرد.

اقبالی هدف خود را از ارایه این پایان‌نامه خلق شخصیت قهرمان ملی دانست و گفت: پایان‌نامه من با هدف طراحی شخصیت قهرمان طراحی شده است، به‌ویژه این‌که با داستان‌های اساطیری و اقتباسی این مهم بهتر انجام می‌شود؛ به همین دلیل در این پایان‌نامه سه داستان از شاهنامه را با تمرکز بر طراحی شخصیت ارائه کردم.

وی همچنین سوال‌هایی چون ویژگی‌های مشابه و متفاوت شخصیتی قهرمانان در افسانه‌های پهلوانی با قهرمانان کمیک استریپ را مطرح کرد.

در بخش ارائه پایان‌نامه‌های منتخب دانشگاه سوره، سیده‌زهرا زهرایی با پایان‌نامه‌ای با عنوان «بررسی قابلیت‌های نمایشی اختلال حس‌آمیزی با نگاهی به انیمیشن‌های درون و بیرون؛ فانتزیا و راتاتویی»، بهارک شاهرخی با پایان‌نامه «بررسی کاربرد و اهمیت بافت تصویر در انیمیشن» و سحر غفوریان با پایان‌نامه «صورت‌بندی نحوه کار تیمی در تولید انیمیشن‌های بلند ایرانی» به راهنمایی کیارش زندی ارائه شد.

پایان‌نامه‌های برتر انیمیشن در قالب یک نشست ارائه شد

همچنین پایان‌نامه «تاثیرات به کارگیری نرم‌افزار در تلفیقی شدن رسانه‌های تصویری با تمرکز بر معادلات و وام‌گیری‌های میان انیمیشن و موشن‌گرافیک» توسط زینب جبر با راهنمایی فاطمه حسینی‌شکیب و پایان‌نامه «اسلوب‌های ساختاری پرسپکتیو عینیت‌گرا و ذهنیت‌گرای نقاشی قاجاری به مثابه میزانسن در انیمیشن‌های علی‌اکبر صادقی» توسط ترنم توسلی ارائه شد.

در ادامه، پایان‌نامه «بررسی نشانه‌شناسانه مفهوم موتونوآواره در انیمیشن‌های ژاپنی با تمرکز بر انیمیشن‌های به سوی جنگل و کرم شب تاب و فرزندان گرگ» را طلیعه وفامهر و پایان‌نامه «راهبردهای کلیدی اصول متحرک‌سازی محدود در تولید مجموعه انیمیشن تلویزیونی با رویکرد جذب و تداوم ارتباط بیننده نوجوان بر اساس نظریه مخاطب‌شناسی» را فروغ‌السادات شفیعی ارائه کرد.

سیزدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران همچون دوره‌های گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز از روز ۱۳ تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =