جشنواره پویانمایی تهران به بالندگی و رشد رسیده است

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تاکید کرد جشنواره پویانمایی تهران یک رویداد سینمایی با قدمت است که به بالندگی و رشد رسیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد حمیدی‌مقدم ضمن حضور در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران درباره این رویداد سینمایی گفت: جشنواره پویانمایی تهران نقش و جایگاه ویژه‌ای در بین جشنواره‌های سینمایی کشور دارد چراکه نمونه قابل قیاسی با آن وجود ندارد و این ویژگی آن را به یک رویداد ممتاز تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال سیزدهمین دوره جشنواره در حال برگزاری است و با توجه به اینکه این رویداد به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، جشنواره‌ای با قدمت به حساب می‌آید که قوام خوبی دارد و به بالندگی و رشد رسیده است.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تاکید کرد: اگر بخواهیم درباره نقش این جشنواره در سینمای انیمیشن ایران صحبت کنیم می‌توانیم به استقبال تولیدکنندگان انیمیشن‌های کوتاه و نیمه بلند از این رویداد اشاره کنیم که نشان از اهمیت این رویداد دارد. جدا از این، جشنواره‌ها در عرضه فیلم‌ها نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کنند. وقتی ما در این رویداد حضور فعالان عرصه انیمیشن را شاهد هستیم و انیمیشن‌سازهای ما می‌توانند آثار خارجی را ببینند، با تکنیک‌ها و آثار بین‌الملل آشنا شوند و همچنین آثار خود را ارزیابی کنند نشان‌دهنده این است که جشنواره جایگاه ممتازی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های اول این افتخار را داشتم که از اعضای برگزارکننده جشنواره باشم و شاهد بودم آقای کریمی‌صارمی مهمانان بسیار خوبی را به این جشنواره دعوت می کرد و این مهمانان بین‌المللی باعث می‌شدند که دانش بیشتری به کشورمان بیاید و فعالان این عرصه از دانش روز انیمیشن آگاه شوند و درباره آن گفت‌وگو کنند که فکر می‌کنم جشنواره پویانمایی این ویژگی خوب را تا امروز حفظ کرده است.

جشنواره پویانمایی تهران به بالندگی و رشد رسیده است

حمیدی‌مقدم درباره تولیدات انیمیشن مرکز گسترش گفت: ما در طول سال متولی تولید ۳۰ تا ۴۰ اثر هستیم و وقتی با تولیدکنندگان آثار صحبت می‌کنیم همه به نقش مهم جشنواره پویانمایی اشاره می‌کنند و مثل مستندسازها که سعی دارند در جشنواره سینماحقیقت با اثرشان حضور داشته باشند برای آنها نیز مهم است که با اثرشان به جشنواره پویانمایی تهران راه پیدا کنند.

وی تاکید کرد: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که برای بسیاری از تولیدکنندگان آثار انیمیشن این فرصت فراهم نیست که بتوانند فیلم‌هایشان را با هم ببینند و به نظر من آغاز جشنواره پویانمایی آغاز سال سینمای انیمیشن و یک تجدید میثاق و تجدید دیدار است که تازه‌کردن ایده‌ها و خلاقیت‌ها را به همراه دارد.

حمیدی‌مقدم در پایان گفت: مرکز گسترش در این دوره با چند اثر انیمیشن حضور دارد. فضایی که از این رویداد به من منتقل شده، فضای گرم و خوبی است که حضور جوانان در آن پررنگ است. جشنواره محل گفت‌وگو، تبادل فکر و نظر، مطرح‌کردن ایده‌های جدید، صحبت درباره کارهای آینده، دیدن فیلم‌ها و اظهارنظر درباره آن‌ها است و با توجه به فضایی که در این رویداد شاهد هستیم فکر می‌کنم این دوره چنین ویژگی‌هایی دارد.

سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران هم‌چون دوره‌های گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز از ۱۳ تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =