اجرای ویژه برنامه «صبح فرهنگ رضوی» در کانون خراسان‌جنوبی

هم‌زمان با آغاز دهه کرامت و میلاد سراسر نور حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه‌برنامه «صبح فرهنگ رضوی» در کانون خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون خراسان‌جنوبی دراین مراسم ضمن تبریک میلاد سراسر نور حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر به جمعی از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری سه‌گانه بیرجند، گفت: امروزه دختران در اداره جامعه نقش به سزایی دارند و بسیاری از موفقیت‌های هر جامعه مرهون همت و تلاش همین دختران است.
صمدی حضور دختران را در خانه‌ها مایه سرور و شادیِ پدر و مادر دانست و گفت: دختر همان حسنه‌ای است که یکی از بهترین نعمت‌های خداوند است و باید قدردان این نعمت بود.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی، در این آیین که سالن آمفی‌ تئاتر کانون بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: رفتار پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) با تنها دخترشان حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای خانواده‌ها برای رفتار با دخترانشان است و حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای دختران مسلمان در زمینه حجاب هستند.
در ادامه تعدادی از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری سه‌گانه بیرجند، که در مرحله استانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بخش کودک و نوجوان به عنوان برگزیده استانی انتخاب شده بودند، به خوانش اشعار، دل‌نوشته‌ها و خاطرات رضوی خود  پرداختند.
در همین حال یک نفر از اعضای پژوهش‌گر مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 بیرجند، شیوه انجام تحقیق و پژوهش میدانی خود را با موضوع «ساده‌سازی احادیث رضوی» به طور خلاصه بیان کرد.
هم‌چنین دو عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره 1 و 2 بیرجند توضیح‌هایی درباره‌ی نقاشی‌های خود که به رسم ارادت برای جشنواره امام رضا (ع) ترسیم کرده بودند، ارایه کردند.
خوانش صلوات خاصه امام رضا (ع)، قصه‌گویی رضوی، معرفی شخصیت، مثنوی خوانی توسط اعضای کانون شماره 3 بیرجند، بیان القاب آن حضرت و اهدای هدایا از دیگر برنامه‌های ویژه‌برنامه «صبح فرهنگ رضوی» در بیرجند بود.
برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان در جشنواره رضوی با بخش‌های متنوع شامل: نقاشی، قصه، نشریه دیواری، تحقیق و پژوهش و آثار برگزیده ادبی شعر، داستان و خاطره رضوی، به همراه تقدیر از اعضای استانی جشنواره ملی کودک و نوجوان رضوی از دیگر برنامه‌های کانون خراسان جنوبی هم‌زمان با دهه کرامت است که صبح دهم شهریور ماه 93  به اجرا در خواهد آمد.
جشنواره ملی کودک و نوجوان رضوی کانون در چهارچوب دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا (ع) و با هشت موضوع شامل «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.