کانون، میزبان تشکل‌ها و نهادهای مرتبط با کودکان است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشن روز جهانی کودک، به فرصت‌ها و توان این نهاد جهت میزبانی از سازمان‌ها و تشکل‌ها جهت هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌ی کودک و نوجوان اشاره کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صبح روز پنج‌شنبه و همزمان در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی کودک، علیرضا حاجیان‌زاده در جمع کودکان حضور یافت و با خوانش متنی کوتاه این روز را به کودکان و نوجوانان ایران تبریک گفت.
او سخنان خود را با خواندن شعری آغاز کرد و گفت: امسال برای جشن روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک شعار «دنیا با لبخند کودکان زیباست» انتخاب شد. این لبخند به عنوان جلوه‌ای از زیبایی دنیا پرده از راز زندگی هم برمی‌دارد؛ همان رازی که مرحوم قیصر امین‌پور به خوبی آن را در شعر «غنچه با دلی گرفته گفت...» طرح می‌کند و هر خواننده‌ای را به تامل و اندیشیدن وامی‌دارد. خنده‌ی گل، شکفتن، و لبخند کودکان وقتی ما را به اندیشیدن وامی‌دارد، می‌تواند راه رسیدن به راه زندگی را هموار کرده و ما را در رسیدن به اصل زیبایی و اصل حیات یعنی پروردگار مهربان پیش ‌برد.
حاجیان‌زاده ادامه داد: هرچند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همه‌ی روزها روز کودک و همه‌ی هفته‌ها هفته‌ی کودک است، ما لازم می‌دانیم که این روز و این هفته را به کودکان و بزرگ‌ترهایی که قدر کودکی را می‌دانند تبریک بگویم.
وی بخشی از سخنان خود را نیز به برشمردن ظرفیت‌های کانون اختصاص داد و خواستار همکاری تشکل‌های کودک و نوجوان با این مجموعه شد.
وی تاکید کرد که کانون همواره خود را میزبان سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های فعال در عرصه‌ی کودک و نوجوان می‌داند تا به سهم خود فرصت و زمینه را برای مشارکت و هم‌افزایی این دستگاه‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود مهیا کند.
جشن روز جهانی کودک با حضور وزیر آموزش و پرورش و نزدیک به هزار کودک و دانش‌آموزان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کودکان برگزار شد. در این جمع، علاوه بر سخنرانی مدیرعامل کانون، وزیر آموزش و پرورش نیز در سخنانش بر اهمیت برنامه‌ریزی مناسب برای دوران کودکی تاکید کرد.
هفته‌ی ملی کودک از 15 مهر با همکاری سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها در تهران و دیگر شهرستان‌ها آغاز شده و تا 21 ادامه دارد.