محسن چيني‌فروشان، مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كاش همه روزها ، روز كودك بود

كاش همه روزها، روز كودك بود و كاش همه ما لحظاتي را همچنان با دوران كودكي خود سپري مي‌كرديم تا به جامعه آرماني خود اندكي نزديك‌تر مي‌شديم.

كاش همه روزها، روز كودك بود و كاش همه ما لحظاتي را همچنان با دوران كودكي خود سپري مي‌كرديم تا به جامعه آرماني خود اندكي نزديك‌تر مي‌شديم.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، محسن چيني‌فروشان، مديرعامل كانون اين مطلب را در جشن روز جهاني كودك و در ميان تعداد زيادي از كودكان بيان كرد و افزود: «تمام جامعه آرماني و دنياي ايده‌‌آل فلاسفه در ديدگاه و دنياي كودكان وجود دارد. در بيانيه روز جهاني كودك هم به تمام آرمان‌هاي انساني مانند از بين بردن فقر، گرسنگي، جنگ و بدي‌هاي دنيا اشاره شده است.»
چيني‌فروشان تصريح كرد: «تمام انبياء، فلاسفه و مصلحان دنيا نيز براي دست يافتن به اين آرمان‌ها و جايگزين كردن خوبي‌ها به جاي بدي‌ها قيام كردند به همين دليل، آرزو دارم تمام روزها، روز كودك باشد و به چيزي غير از خوبي فكر نكنيم.»
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان همچنين با اشاره به امكانات محدود براي كار با كودكان، گفت: «همه مسؤولان و به خصوص وزير آموزش و پرورش در تلاش هستند تا به نيازها، ذوق‌ها و علايق كودكان پاسخ بگويند. ولي امكانات محدود است و اگر مي‌بينيد، بيش از اين كاري نمي‌توانيم انجام دهيم به دليل محدوديت امكانات است.»
وي همچنين همزماني روز جهاني كودك با اختتاميه «جشنواره اروپايي ادبيات كودك در ايران» را تبريك گفت و از تمامي هنرمندان، تصويرگران و نويسندگان ايراني و اروپايي كه در اين رويداد حاضر شدند، تشكر كرد.
كريستين فلنر، رايزن فرهنگي سفارت اتريش در تهران نيز خوشحالي خود را از برپايي «جشنواره اروپايي ادبيات كودك در ايران» ابراز كرد و آن را يكي از مهم‌ترين رويدادهاي مشترك فرهنگي ايران و اروپا دانست.
وي افزود: «بچه‌هاي بسيار با استعدادي در كارگاه‌هاي مختلف اين جشنواره شركت كردند و كانون به همراه مؤسسه X-change توانست برنامه خوبي برپا كند و فكر مي‌كنم نمي‌توان چيزي بيشتر از اين از كودكان ايراني انتظار داشت.»
تصاوير ديگري از اين آيين در بخش پيوست قابل مشاهده است.