کد خبر: 197972
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
بازدید 5087
سایت جدید مسابقات اینترنتی كانون راه‌اندازی شد

سایت جدید مسابقات اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه سی و یکمین بهار انقلاب اسلامی ایران راه‌اندازی شد.

 به گزارش روابط عمومی کانون، بخش مسابقات اینترنتی سایت کانون از زمستان سال 1382 با هدف بالا بردن اطلاعات عمومی کودکان و نوجوانان فارسی زبان در فضای وب 1 ایجاد گردید و رفته رفته با استقبال کاربران اینترنت روبرو شد.
 از آن سال تاکنون نزدیک به 55 هزار کودک و نوجوان در 80 عنوان مسابقه این سایت شرکت کرده‌اند و به سوال‌های این رقابت علمی و فرهنگی پاسخ گفته‌اند.
 سایت جدید کانون با شکل و شمایلی جذاب و متنوع در حالی پای به فضای وب 2 گذاشته است که در آن امکاناتی مانند سوال‌های صوتی، تصویری و فیلم، طراحی سوال‌های چند گزینه‌ای، امکان جست و جو در مسابقات سایت و ارایه کارنامه به شرکت کنندگان، اضافه شده است.
 افزوده شدن امکان ارایه سوال‌های صوتی و تصویری و چند گزینه‌ای در مقایسه با سایت قدیمی کانون - که تنها در آن سوال‌های چهار گزینه متنی ارایه ‌می‌شد - از این مزیت برخوردار است که می‌توان با استفاده از آن، تصاویری از اماکن و آثار باستانی و دیدنی، شخصیت‌ها و... را در معرض دید کاربران قرار داد و میزان اطلاعات دیداری و شنیداری آن‌ها را ارزیابی كرد.
 سایت جدید کانون ابتدا از کودکان و نوجوانان برای یك بار ثبت‌نام و كلمه عبور هر یک از کاربران را به پست الكترونیك آن‌ها ارسال می‌کند.
 کاربر با تایید این رمز پس از آن می‌تواند برای همیشه با استفاده از پست الكترونیك و كلمه عبور خود در هر یک از مسابقه‌های فعال سایت شرکت کند و به سوال‌ها پاسخ دهد.
 در طول زمان پاسخ‌گویی کاربر به سوال‌ها، مهلت زمانی کاربر و زمان سپری شده بر روی صفحه نمایش داده می‌شود.
 در پایان نیز بلافاصله امتیاز کاربر بر اساس درصد پاسخ‌های صحیح  به او اعلام خواهد شد.
 از دیگر مزایای این سایت باید به ارایه کارنامه به کاربران اشاره کرد که بر اساس آن هر شرکت کننده در پایان مهلت نهایی تعیین شده برای شرکت در مسابقه، می‌تواند با دریافت آن به پاسخ‌های هر سوال دسترسی پیدا کند.
 این سیستم در پایان به صورت هوشمند برندگان مسابقه را در سایت اعلام می‌کند.
 نمایش تعداد شرکت کنندگان هر مسابقه در لحظه، ارایه شناسنامه کامل هر مسابقه شامل نام، موضوع، سازمان‌های مشارکت کننده، مناسبت، زمان آغاز و پایان، زمان پاسخ‌گویی به سوال‌ها و اهداف هر مسابقه همچنین امکان دسترسی به سایت قبلی مسابقات و در آینده دسترسی به مسابقات قبلی، نمایش تقویم و ساعت کانونی و پاسخ‌گویی به سوال‌های متداول کاربران از دیگر امکانات سایت مسابقه اینترنتی کانون به شمار می‌رود.
 این سایت به نشانی www.kanoonquiz.ir در حال حاضر فعالیت خود را در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز کرده و دسترسی به آن در سایت اصلی کانون نیز به نشانی www.kanoonparvaresh.com امکان‌پذیر شده است.
 به گفته محمدحسین دیزجی مدیر سایت مسابقات اینترنتی كانون، در حال حاضر سه مسابقه "کلام کریم اهل بیت برای آشنایی با سخنان امام حسن مجتبی(ع)" و "برج آزادی" و "راه پیروزی" به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی فعال شده است.