کد خبر: 195586
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
بازدید 1556
بيانيه كودكان سراسر كشور در روز جهاني كودك: جهاني آرام مي‌خواهيم

نمايندگاني از كودكان 28 استان كشور با حضور در جشن روز جهاني كودك بيانيه كودكان سراسر كشور را به لهجه‌هاي مختلف قرائت كردند.

نمايندگاني از كودكان 28 استان كشور با حضور در جشن روز جهاني كودك بيانيه كودكان سراسر كشور را به لهجه‌هاي مختلف قرائت كردند.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، در بيانيه روز جهاني كودك كه در جشني به مناسبت همين روز در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان قرائت شد، كودكان ايران گفتند: ما همسايگان كودكان مسلمان افغانستان و عراق، قربانيان خشونت و جنگ و دلواپس كودكان تبعيض، كار و گرسنگي در سراسر جهان نا‌‌آرام، جهاني آرام مي‌خواهيم تا در سايه‌سار درخت آرامش و در كانون گرم خانواده به زندگي لبخند بزنيم، در فضاي دل‌انگيز خانواده بر سر سفرة محبت بنشينيم، بر سفره سبز محبت مهرباني را با هم قسمت كنيم، در تقسيم مهرباني تن به نسيم دل‌نواز عدالت بسپاريم، در خنكاي نسيم عدالت، از هر گونه نابرابري و خشونت دور باشيم.
كودكان ايران خواستار اين هستند كه به دور از نابرابري و خشونت به فراگيري دانش و پرورش استعدادهاي خود قامت تلاش ببندند، با فراگيري دانش و پرورش همه‌جانبه، امروز را به فردايي روشن پيوند بزنند و به كودكان فردا، جهاني آرام هديه كنند.
نمايندگان كودكان و نوجوانان اقوام ايراني كه عضو 650 مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سراسر كشور هستند، اين بيانيه را به لهجه‌هاي آذري، بختياري، بلوچي، بندري، تركمني، خراساني، فارسي، عربي، كردي، گيلكي، لري و مازني در مراكز كانون سراسر كشور قرائت كردند.
تصاوير ديگري دز بخش پيوست قابل مشاهده است.