کد خبر: 204617
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
بازدید 10910
برپایی دومین جشنواره استانی مشاعره «رویش خورشید» در بوشهر

در دومین روز از دهه مبارکه فجر با حضور 33 نفر از اعضا نوجوان مرکز آفرینشهای ادبی کانون استان بوشهر، دومین جشنواره مشاعره «رویش خورشید» در بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، با رای هیئت داوران متشکل از عبدالله رئیسی، ابراهیم بردبار و سمیه رسولی «زینب نیکنام» از برازجان، «مریم خواجه گیری» از گناوه و «ساجده رستمی» از خورموج به ترتیب مقام اول تا سوم جشنواره را کسب و از آنانبا اهداء لوح سپاس و هدیه جشنواره تقدیر شد.
همچنین هیئت داوران جشنوار «پروانه قاجاری» از اهرم را به دلیل رسا و روان خوانی ابیات با تکیه بر صحیح خوانی و «نسرین ایرانپور» از دیلم به دلیل حفظ و انتخاب ابیات زیبا شایسته تقدیر دانست.
   در ابتدای این مراسم زکیه امیرپور، مدیر کانون و مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر ضمن گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: اتحاد، وحدت، شجاعت، دلیری و ... از پیام ها و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است که سعی می کنیم آنرا در قالب برنامه های متنوع به نسل جدید انقلاب منتقل نماییم.
امیرپور افزود: در کنار پیام ها و ارزشهای انقلاب اسلامی نام و شخصیت تاثیرگذار معمار کبیر انقلاب به کودکان و نوجوانان معرفی می شود.
مدیر کانون استان بوشهر در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره نیز بیان کرد: در این ایام مبارک اعضا توانمند کودک و نوجوان را دعوت کردیم تا از این طریق با استعدادهای ادبی حوزه کودک و نوجوان  استان بیش از پیش آشنا شده و در جهت پرورش آن گام برداریم.
عبدالله رئیسی، داور این جشنواره که داوری مشاعره ملی رضوی را نیز در کارنامه خود دارد، در خصوص جشنواره «رویش خورشید» گفت: با وجود سن پایین شرکت کنندگان؛ در این جشنواره شاهد ظرفیت های بسیار خوبی بودیم که بدون تردید باعث شکوفایی و ایجاد انگیزه بیشتر در آنان خواهد شد.
رئیسی افزود: شرکت کنندگان از آمادگی بسیار بالایی برخوردار بودند که این امر کار انتخاب نفرات برتر را دشوار کرد؛ اما پس از دو مرحله توانستیم نفرات برتر را انتخاب کنیم.
رئیس انجمن شعر و ادب استان بوشهر ضمن تاکید بر تاثیرات مثبت جشنواره در دراز مدت  بیان کرد: باید سعی کنیم در سالهای آینده نیز به بهانه های مختلف چنین جشنواره هایی تکرار شود؛ به این دلیل که در دراز مدت چنین جشنواره هایی باعث تاثیر در ذهن و زبان علاقمندان خواهد شد.
ابراهیم بردبار؛ شاعر، نویسنده و فعال حوزه فرهنگ و ادب استان و صاحب مجموعه اشعار «سایه های داغدار»؛ «ترانه های در به در» و «وقتی که خداوند به نام تو قسم خورد» که داوری این جشنواره را نیز بر عهده داشت، بیان کرد: بدون تردید، برگزاری این جشنواره موجبات انگیزه و شکوفایی استعدادهای ادبی جوانان را در راستای فرهنگ ناب دینی و اسلامی این دیار فراهم خواهد کرد.
سمیه رسولی، کارشناس ادبی کانون و داور جشنواره نیز در تشریح اهداف برگزاری این برنامه گفت: مرکز آفرینشهای ادبی کانون استان در سی و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، این جشنواره را با هدف حفظ و اشاعه ابیات کهن شعر فارسی و شناخت استعدادهای ادبی اعضا و توجه بیشتر به رویکرد فعالیت های ادبی برگزار کرده است.
در پایان این جشنواره از نفرات برتر تقدیر شد.