کد خبر: 217996
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
عرضه‌ی کتاب‌های ویژه کودکان نابینا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

کودکان و نوجوانان نابینا نیز می‌توانند کتاب‌های به خط بریل را از غرفه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تهیه کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،بیش از 40 عنوان از کتاب‌هایی که به خط بریل برای استفاده نابینایان توسط انتشارات کانون تولید شده، در غرفه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون در دسترس روشن‌دلان قرار گرفته است.
در این بخش مجموعه‌ کتاب‌هایی با موضوع‌های مختلف شامل مجموعه "مرز پر گهر"، "متون کهن"، "کتاب‌های اندیشه"، " متون دینی"، " کتاب‌های قصه‌گویی"، "شعر و داستان‌" دیده می‌شود.
همچنین نزدیک به 40 عنوان کتاب گویا و 40 عنوان کتاب الکترونیک عرضه شده در این نمایشگاه از جمله آثاری است که می‌تواند مورد استفاده کودکان نابینا قرار بگیرد.
تاکنون نزدیک به 70 عنوان کتاب بریل توسط انتشارات کانون منتشر و این آثار در قفسه‌‌ی کتاب‌خانه‌های کانون نیز قرار گرفته تا کودکان نابینا در سراسر کشور بتوانند این آثار را مطالعه کنند.
کتاب‌خانه‌های فراگیر از جمله مراکزی هستند که در حال حاضر تنها در تهران به ارایه‌ی خدمات به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه می‌پردازد.
در حال حاضر 5 مرکز فراگیر در تهران فعالیت می‌کند اما مدیرعامل کانون به تازگی بر راه‌اندازی دست‌کم یک مرکز فراگیر در هر مرکز استان کشور تاکید کرده است.
 کانون در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عرضه بیش از 1 هزار عنوان محصولات فرهنگی شامل کتاب و سرگرمی و لوح فشرده فیلم‌های پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای، کتاب و نرم‌افزارهای آموزشی و کمک آموزشی کانون زبان ایران در مصلی امام خمینی (ره) بخش ناشران کودک و نوجوان سالن24 پذیرای علاقه‌مندان است.