مهمان‌های ناخوانده؛ همچنان پرفروش بعد از 47 سال

«مهمان‌های ناخوانده» نخستین کتابی که توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1345 به چاپ رسیده است هم‌چنان در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های عرضه شده توسط کانون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اثر خاطره‌انگیز نوشته فریده فرجام پس از 47 سال که از انتشار آن می‌گذرد تاکنون 19 بار تجدید چاپ شده و حق نشر آن به برخی کشورها نیز فروخته شده است اما نکته جالب توجه این که در شش روز نخست بیست و  ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در رتبه‌ی سوم آمار فروش کتاب‌های کانون در این نمایشگاه قرار گرفت.
در همین حال بر اساس آمار ارایه شده از سوی مدیریت فروش و بازرگانی کانون در همین مدت کتاب‌های بازی با انگشت‌ها نوشته مصطفی رحماندوست و اسرار آفرینش نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیاری جایگاه اول و دوم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند. رمان طنز «جزیره بی‌تربیت‌ها» نوشته شهرام شفیعی نیز پس از «مهمان‌های ناخوانده» در جایگاه چهارم قرار گرفته است.
«بازی با انگشت‌ها» سروده مصطفی رحمان‌دوست است با تصویرگری هاله لادن اثری است شاد ونشاط‌آور برای کودکان و ترانه‌های آن، قصه‌های منظوم بسیار کوتاهی هستند که بزرگ‌ترها به کمک انگشتان دست برای کودکان می‌گویند و در این قالب، شعر، ترانه و بازی و نمایش درهم آمیخته شده است.
بر اساس این گزارش رمان‌‌های نوجوان امروز هم - که نزدیک به 50 عنوان آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده - با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شده است.
 از میان این آثار آرزوی سوم مصطفی خرامان با ، «آلبود دردسر» هادی خورشاهیان  ، «بازگشت هرداد» فریبا کلهر ، «جزیره» داریوش عابدی  و «دلقک» هدی حدادی در میان پرفروش‌ترین رمان‌های نوجوان امروز کانون در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار گرفته‌اند.
بیست وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت برپا خواهد بود.