کد خبر: 220282
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
آیین‌نامه بازار تئاتر کودک و نوجوان تدوین می‌شود

شورای نمایندگی جهانی کانون نمایش‌گران کودک و نوجوان در ایران(اسیتژ) طی جلسه‌ای به ارزیابی نخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان پرداخت و تدوین آیین‌نامه این رویداد را مصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جلسه که دوشنبه (31 تیر) با حضور مصطفی رحماندوست، سیدعلی کاشفی خوانساری، مجید سرسنگی، مجید امرایی، صدیقه حسن‌زاده و رحمت امینی برگزار شد، به بررسی عملکرد نخستین بازار تئاتر کودک ونوجوان اختصاص داشت.
در ابتدای جلسه مجید امرایی، دبیر نخستین بازار تئاتر کودک ونوجوان، گزارشی از برگزاری این رویداد ارایه کرد و سپس نتایج حاصل از آن در سطح ملی و بین‌المللی مرور شد.
بررسی نحوه حضور گروه‌های نمایشی، نحوه تعامل نهادها، «سازمان‌های مردم‌نهاد» و تنوع و کیفیت برنامه‌ها از جمله نکات طرح شده در این جلسه بود.
صدیقه حسن‌زاده، مدیر مرکز ملی اسیتژ نیز مشارکت گروه‌‌ها و سازمان‌ها را رکن اصلی بازار دانست و گفت: با توجه به این‌که تئاتر در کشور ما با حمایت سازمان‌های دولتی فعالیت می‌کند، لازم است در فضایی چون بازار تئاتر تعامل دوسویه این حوزه تقویت شود.
در پایان این جلسه شورای اسیتژ، تدوین آیین‌نامه بازار تئاتر کودک و نوجوان را مصوب کرد و قرارشد در جلسه بعدی پیش‌نویس آیین‌نامه بررسی شود.
نخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان از هشتم تا 12 تیر با شعار «امروز کودکی را به تئاتر ببریم» برگزار شد و از دوره‌های بعدی به عنوان رویدادی مهم به شکل دوسالانه برپا خواهد شد.