بازارهای هنری فاصله بین مخاطب و هنرمند را کم می‌کند

کریستین ادواردو پالاسیوس، نماینده اسیتژ کشور آرژانتین دربازار تئاتر کودک و نوجوان، گفت: اهمیت بازار تئاتر در این است که کار هنرمند توسط مخاطب دیده می‌شود و فاصله آن‌ها کمتر خواهد شد.

کریستین ادواردو پالاسیوس در گفت‌و‌گو با روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از تجربه حضور در بازار تئاتر و آشنایی با هنر تئاتر ایران گفت و افزود: قبل از این که به ایران سفر کنم، اطلاع چندانی از این کشور و وضعیت فرهنگ و هنر آن نداشتم؛ در حال حاضر از این‌که که مهمان برنامه‌ای هستم که به طور تخصصی به تئاتر کودک می‌پردازد و در نشست‌ها و کارگاه‌ها تعداد زیادی از افراد مشتاق پیرامون تئاتر بحث و بررسی جدی انجام می‌دهند، بسیار خوشحالم.

این نویسنده ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیق و جدول زمان‌بندی پیرامون برنامه‌های بازار چون نشست‌، کارگاه‌های تخصصی و نمایش‌ها از نکات قابل توجه و شایان تقدیر است.
پالاسیوس درباره اهمیت برگزاری برنامه‌هایی چون بازار تئاتر اظهار داشت: تعاملاتی این چنینی مفید است و اطلاعات جامعی را از وضعیت تئاتر کشورهای مختلف و نقاط ضعف و قوت آن به شرکت کنندگان خواهد داد.
وی با تاکید بر اهمیت اقتصاد در تئاتر توضیح داد: این که هنرمندان تنها به عشق هنر کار می‌کنند، واقعی نیست، چراکه ما هم مانند هر آدم دیگر برای زندگی نیاز به رفع نیازهای مالی خود داریم و اگر رفاه ما تامین نباشد، زمینه لازم برای خلق هنر فراهم نخواهد شد. اهمیت بازار هنری هم در این است که کار هنرمند توسط مخاطب دیده شود و فاصله مخاطب و هنرمند کمتر و کمتر شود.
حرفه اصلی کریستین ادواردو پالاسیوس نمایش‌نامه نویسی برای کودکان است و در آرژانتین مدیریت موسسه‌ای با نام «موسسه ملی کبریت‌‌ها» را بر عهده دارد که به برگزاری فستیوال‌های تخصصی و تولید نمایش از مراحل ابتدایی تا مراحل پایانی و اجرای آن در شهرهای مختلف آرژانتین می‌پردازد.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» تا 12 تیرماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.