نخستین جایزه ادبی  سلمان برگزار می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران از برگزاری نخستین همایش ملی جایزه ادبی سلمان هراتی در تنکابن خبر داد.<BR>


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در این خصوص گفت: برای نخستین بار همایش ملی جایزه ادبی سلمان هراتی به همت کانون پرورش فکری در تنکابن برگزار خواهد شد.
 
گرجی با اشاره به نقش موثر سلمان هراتی در ادبیات و شعر افزود: زبان شعر سلمان هراتی، زبان شعر انقلاب است و او را می‌توان از تأثیرگذارترین شاعران این حوزه دانست.
وی تصریح کرد: این رویداد فرهنگی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در در دیدار با شعرا در ماه مبارک رمضان امسال بوده که معظم له بر توجه بیشتر به شعر کودک و نوجوان با رویکرد حکمت ایرانی و اسلامی تاکید فرمودند.
 
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران یادآور شد: با برنامه ریزی های  صورت گرفته و جلسات برگزار شده در کانون پرورش فکری کشور ونیز هماهنگی و  همکاری حوزه ی هنری کشور   با عنوان « نخستین جایزه ادبی سال» و با نام  « سلمان سلام» در شهرستان تنکابن مازندران برگزار می شود.
دبیر نخستین جایزه ادبی  سلمان هراتی یادآور شد: این برنامه با هدف تکریم از شخصیت زنده یاد سلمان هراتی و تاثیر او در شعر انقلاب و نیز تکریم و تقدیر از شعرای فعال حوزه ی کودک و نوجوان برنامه ریزی شده است.
این مسئول فرهنگی از تشکیل کمیته ی روابط عمومی و اطلاع رسانی این مراسم در سطح ملی توسط کانون پرورش فکری خبر داد و افزود: با تشکیل شورای سیاستگذاری ونیز کمیته ی علمی و محتوایی تلاش خواهد شد تا ضمن تکریم از شخصیت این شاعر بزرگ، ظرفیت ادبی کشور در حوزه شعر کودک و نوجوان ارتقا یابد.
 این برنامه 9 آبان ماه امسال همزمان با سالروز وفات این شاعر نامی با حضور شعرا ی برجسته ی کشور، برخی مهمانان خارجی و مسئولین کشوری و استانی در سر مزار وی در مزردشت تنکابن برگزار می شود.