انتصاب مدیرکل کانون مازندران به عنوان دبیر نخستین جایزه سلمان هراتی

قاسم عزیززاده گرجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران به عنوان دبیر نخستین جایزه ادبی سلمان هراتی منصوب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌‌الملل کانون، نخستین جایزه ادبی سلمان هراتی با عنوان "سلمان سلام " توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری 9 آبان هم‌زمان با بیست و هفتمین سالگرد درگذشت این شاعر فقید انقلاب در زادگاه وی تنکابن با حضور شعرا، نویسندگان و مسوولان فرهنگی کشور و استان مازندران برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جلسه‌های برگزار شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هماهنگی و همکاری حوزه‌ی هنری نخستین جایزه ادبی سال با عنوان «سلام سلمان» در شهرستان تنکابن برپا می‌شود.
قرار است  در مراسم نخستین جایزه ادبی " سلمان سلام" از تعدادی از شاعران تقدیر و تجلیل شود.
در همین حال سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون در حکم انتصاب قاسم عزیززاده گرجی به سمت دبیر جایزه ادبی سلمان هراتی، به سوابق تعهد، تجربه و توانمندی وی در اجرای کیفی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مرتبط با حوزه‌ی کودک و نوجوان در استان مازندران اشاره و وی را به این سمت منصوب کرده است.
رضایی در ادامه این حکم اظهار امیدواری کرده با اتکال به خداوند متعال و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های علمی و فرهنگی آن استان، این جشنواره بتواند در گام آغازین خود ایجادگر تحول و توسعه کیفی و کمی عرصه‌های ممتاز ادبی کشور به ویژه شعر کودک و نوجوان با روی‌کرد حکمت اسلامی و ایرانی باشد.
مدیرعامل کانون همچنین در بخش دیگری از این حکم تأکید کرده است که لزوم آشناسازی هر چه بیشتر مخاطبان ارزشمند کودک و نوجوان با سرمایه‌ها و گنجینه‌های تاریخ و ادبیات متعهد انقلاب اسلامی ایران امری است لازم که بنا به فرموده‌ی مقام معظم رهبری نیازمند تلاش و مجاهدت بی‌وقفه مدیران و فعالان فرهنگی این عرصه است.
بر همین اساس اعضای شورای سیاست‌گذاری این جایزه ادبی از سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن مومنی‌شریف رییس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده قائم‌مقام حوزه هنری، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، قاسم عزیززاده گرجی دبیر جایزه ادبی سلمان و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، علی گنج‌کریمی معاون تولید کانون، سیدمجتبی صدر مشاور مدیرعامل در امور استان‌ها، بابک نیک‌طلب دبیر شورای شعر نوجوان امروز، محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش و حبیب ایل‌بیگی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری تشکیل شده است.