کودکان ایرانی مقابل دفتر سازمان ملل تجمع می‌کنند

کودکان و نوجوانان ایرانی روز پنج شنبه 16 مرداد تجمعی را برای ابراز هم‌دردی با هم‌سالان فلسطینی خود در غزه مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران برگزار می‌کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار فراخوانی‌ اعلام کرده است که علاوه بر حضور نزدیک به 200 نفر از اعضای خود، دیگر کودکان و نوجوانان تهرانی نیز می‌توانند در این تجمع اعتراض‌آمیز شرکت کنند.
اعضای مراکز کانون 4 استان تهران، البرز، قم، و مازندران در این تجمع، بیانیه‌ی مشترکی را خواهند خواند تا در آن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین و غزه به ویژه کودکان و نوجوانان مظلوم اعلام انزجار کنند.
شرکت‌کنندگان در این تجمع که ساعت 10 تا 12 صبح روز 16 مرداد 1393 مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران برگزار می‌شود، علاوه بر این دل‌نوشته‌ها و آرزوهای خود را بر روی کاغذ می‌نویسند و به بادکنک‌های رنگی وصل می‌کنند و این بادکنک‌ها را به آسمان می‌فرستند.
این کودکان قرار است پرچم‌های فلسطین را در دست بگیرند و برخی از آنان با صورتک‌هایی نقاشی‌شده از نمادهای مقاومت در این تجمع حاضر شوند.
به نمایش گذاشتن نقاشی‌های اعضای مراکز فرهنگی‌هنری و اعضای مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون با موضوع غزه بر روی 6 تومار کاغذی 3 متری از دیگر برنامه‌های این تجمع خواهد بود.
هم‌چنین قرار است بعد از ظهر همین روز تعدادی از مربیان کانون با برپایی کارگاه‌های نقاشی در ویژه برنامه «بچه‌های ایران، بچه‌های غزه» در برج میلاد تهران مشارکت کنند.
این برنامه ساعت 17 تا 19 روز پنج‌شنبه 16 مرداد برگزار می‌شود.
در همین حال هم‌زمان با روزهای سخت مقاومت مردم فلسطین در برابر حمله‌های وحشیانه رژیم اشغال‌گر قدس به مناطق مسکونی غزه، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در 900 مرکز خود در سراسر کشور فعالیت‌های مختلفی را برای حمایت از کودکان فلسطینی برپا کرده است.
در تهران نیز 7 مرکز فرهنگی‌هنری کانون اقدام به برپایی کارگاه‌های نقاشی و 10 مرکز فرهنگی‌هنری نیز اقدام به برپایی کارگاه‌های ادبی با موضوع غزه کرده‌اند.
هم‌چنین کارگاه نقاشی گروهی نیز با موضوع غزه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون (خیابان حجاب) برپا شد.
دفتر سازمان ملل متحد در خیابان شریعتی، خیابان قبا، بلوار شهرزاد تهران واقع شده است.