نماینده سازمان ملل متحد، بیانیه‌ی کودکان ایرانی را تحویل گرفت

نزدیک به 200 کودک و نوجوان ایرانی در حالی مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران و در حمایت از کودکان غزه تجمع کردند که نماینده رسمی این سازمان بین‌المللی در ایران بیانیه‌ی این کودکان را به صورت شخصی از نماینده‌ی آنان تحویل گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گری لوییس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران پس از برگزاری این تجمع که روز 16 مرداد 1393 برای اعتراض به کشتار بی‌رحمانه کودکان غزه برپا شده است از پله‌های ساختمان پایین آمد و گفت به احترام کودکان ایرانی بیانیه‌ی آنان را به صورت شخصی تحویل می‌گیرد.
وی ضمن استقبال از حضور اعضای کانون از توجه کودکان و نوجوانان ایرانی به این مقوله انسان دوستانه تشکر کرد و قول داد تمامی مفاد این بیانیه را به صورت کامل به اطلاع دبیرکل سازمان ملل متحد برساند تا بتواند از این طریق در التیام اندوه مردم فلسطین کمکی کرده باشد.
نزدیک به 200 عضو مراکز کانون استان‌های تهران، البرز و مازندران به نمایندگی از کودکان و نوجوانان در این تجمع با سر دادن شعارهایی، بر حق کودکان مظلوم فلسطین و غزه برای برخورداری از شادی و امنیت و بازی تاکید کردند  و به هم‌سالان خود در غزه اطمینان دادند که آن‌ها را تنها نمی‌گذارند.
آنان در این تجمع که مدیرعامل و معاون فرهنگی و تعدادی از مسوولان کانون نیز حضور داشتند، نوشته‌هایی در دست گرفته بودند که روی آن‌ها شعارهایی مانند «بازی، شادی و امنیت حق کودکان»، «قلب ایران برای کودکان غزه می‌تپد»، «همه‌ی کودکان جهان دارند شاد باشند. بچه‌های غزه چه طور؟»، «خورشید امید آسمان غزه را روشن کن»، «تو تناه نیستی» و « در همه‌ جای جهان کودکان به هواپیماها اشاره می‌کنند اما در غزه هواپیماها به کودکان» درج شده بود.
آن‌ها همچنین با در دست گرفتن بادکنک‌های رنگی که روی آن آرزوها و دل‌نوشته‌های‌شان خطاب به کودکان غزه نوشته شده بود، همچنین در دست داشتن پرچم‌‌های فلسطین و بر گردن انداختن چفیه به عنوان نمادی از مقاومت مردم فلسطین‌، در این تجمع حضور داشتند.
در بیانیه کودکان ایرانی - که نسخه‌ای از آن با حضور علی گنج کریمی، مدیر کل کانون استان تهران به نماینده سازمان ملل در تهران تحویل داده شد - خطاب به کودکان فلسطینی و با اشاره به جنایت‌های دشمن صهیونیستی در رگبار بی‌رحمانه‌ی بمب‌ها به سوی مردم غزه آمده است: «اکنون که آسمان کشور شما لانه‌ی بمب‌ها و موشک‌هاست. اکنون که گوش دنیا شنوا نیست، به یاد تو هستیم و با صدای بلند می‌گوییم ما با تو هم پیمانیم فرزندان ایرانیم.»
در بخش دیگری از این بیانیه که توسط یک پسر نوجوان خوانده شد، آورده شده است: «ما امروز گردهم آمده‌ایم تا بگوییم ای کودک مظلوم غزه، با مشت های کوچکت و با قلب پاکت و با فریاد‌های آتشینت لانه‌ی صهیونیست را ویران کن و بدان تمام کودکان جهان صدای مظلوم تو را می‌شنوند و با تو هم‌پیمان می‌شوند که تا آخرین قطره خون، از تو حمایت کنند.»
کودکان ایرانی در این بیانیه به هم‌سالان فلسطینی خود اطمینان داده‌اند که مقاومت آنان روزی صلح و آرامش را مهمان دل و خانه‌های کودکان و فلسطینی و همه‌ی کودکان دنیا خواهد کرد و تا آن روز و برای رسیدن به آسمان آبی صلح با تو هم‌پیمان هستیم.
خوانش برخی از دل‌نوشته‌های اعضای کانون در حمایت از کودکان غزه و نصب برخی از دل‌نوشته‌ها بر روی بادکنک‌های رنگی و پرواز دادن آن‌ها به آسمان تهران بخشی از برنامه‌های این تجمع بود.
شش تومار 3 متری از نقاشی‌های اعضای کانون تهران نیز با موضوع فلسطین در این تجمع به نمایش گذاشته بود.
در همین حال هم‌زمان با این برنامه تجمع‌های دیگری هم در نقاط مختلف کشور از سوی مراکز کانون برپا شده بود که تجمع کودکان و نوجوانان در ارومیه یکی از مهم‌ترین این برنامه‌های اعتراضی بود.
مربیان کانون استان تهران نیز بعد از ظهر همین روز در برج میلاد حاضر شدند و با برپایی کارگاه‌های نقاشی در تجمع «بچه‌های ایران، بچه‌های غزه» مشارکت کردند.