کانون، حامی مقاومت اسلامی فلسطین است

مجموعه‌‌ای از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حمایت از مردم مظلوم غزه در دیدارهای جداگانه‌ای با نمایندگان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در تهران تشریح شد و این فعالیت‌ها بر روی سایت فارسی مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین قرار گرفت.

محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در دیدار با دکتر خالد قدوسی نماینده جنبش حماس و ابو ناصر شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با اعلام محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع غزه به ویژه کودکان و نوجوانان، تاکید کرد که مساله‌ی مقاومت مردم فلسطین هم‌واره جز برنامه‌های اصلی و مورد توجه مسوولان و مربیان کانون سراسر کشور قرار داشته است.
وی توضیح داد که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه، کودکان و نوجوانان ایرانی در بیش از 900 مرکز فرهنگی‌هنری کانون با حضور در کارگاه‌های ادبی و هنری و خلق آثاری مانند نقاشی، کاردستی و نگارش متن‌های ادبی حمایت خود را از هم‌سالان خود در فلسطین و غزه ابراز کردند.
به‌گفته‌ی حموله مربیان کانون از توانایی‌های خود در عرصه‌ی قصه‌گویی بهره می‌گیرند وظلم و جنایت‌های اشغال‌گران قدس را برای کودکان ایرانی تشریح و از این که کودکان در معرض آسیب‌های ناشی از جنگی نابرابر قرار دارند و جان خود را در این حملات غیرانسانی از دست می‌دهند، ابراز انزجار می‌کنند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون هم‌چنین برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز در تهران و نقاط مختلف کشور، صدور بیانیه و خواندن دل‌نوشته‌های کودکان، نام‌گذاری برخی از روزهای هفته به نام کودکان غزه، انتشار کتاب و اهدا خون توسط مربیان را از جمله برنامه‌های کانون در حمایت از مردم فلسطین عنوان کرد.
حموله هم‌چنین گفت که علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چندی پیش‌ نامه‌ای به بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد نوشته و خواستار محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی مجامع بین‌المللی به واسطه‌ی جنایت‌های ضد بشری‌اش شده است.
وی برنامه‌های تجمع کودکان و نوجوانان 4 استان کشور مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران را نیز برای حاضران تشریح کرد.
در این برنامه که ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 برگزار می‌شود، 200 عضو مراکز کانون 4 استان تهران، البرز، قم و مازندران حضور دارند و بیانیه‌ای در این مراسم در محکومیت کشتار مردم غزه به‌ویژه کودکان خوانده خواهد شد.
بر اساس این گزارش در این دیدارها که چند تن از مسوولان ‌ارشد وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند نمایندگان این دوجنبش مقامت اسلامی فلسطین از تلاش‌های کانون برای حمایت از مردم فلسطین قدردانی کردند.
در همین حال مجموعه‌ای از خبرهای سایت مرکزی و سایت‌های استانی کانون در اختیار نماینده جنبش حماس در تهران قرار گرفت که پس از آن این فعالیت‌ها در سایت فارسی مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نشانی www.palestine-persian.info/fa قرار گرفته است.
در بخش معرفی این پایگاه خبری تاکید شده است که : «این سایت به جهاد و مبارزه ملت فلسطین، تاریخ و ابعاد مختلف آن می‌پردازد و محفلی زنده و پویا برای ابراز شادی‌ها و غم‌های امت اسلامی، در فلسطین زخم خورده است و در بیان حق، هیچ هراسی به خود راه نمی‌دهد.