مدیرعامل: فعالیت‌های کانون برای حمایت از کودکان غزه ادامه می‌یابد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که فعالیت‌های مراکز کانون برای حمایت از کودکان فلسطینی و غزه هم‌چنان ادامه می‌یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در این زمینه به تاثیر تربیتی این گونه فعالیت‌ها بر روی کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و یادآور شد که این برنامه‌ها به ترویج و تقویت روحیه‌ی ظلم‌ستیزی در میان اعضای کانون منجر می‌شود و در شکل‌گیری شخصیت آنان موثر خواهد بود.
وی با بیان این‌که مراکز کانون سراسر کشور در پی کشتار وسیع کودکان و نوجوانان از سوی رژیم صهیونیستی در غزه با برپایی برنامه‌ها و تجمع‌هایی خشم و اعتراض خود را طی روزهای گذشته به جهانیان ابراز داشته‌اند خاطر نشان کرد که ستادی در تهران تشکیل می‌شود تا برنامه‌های ویژه حمایت از مردم فلسطین در کانون ساماندهی و تقویت شود.
مدیرعامل کانون گفت در پی این هستیم که علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری و برپایی تجمع، به دنبال جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مردم غزه در مراکز خود نیز باشیم به همین منظور در حال بررسی هستیم تا قلک‌های کوچکی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار بگیرد و آن‌ها مبالغی از پول توجیبی خود را به کمک به مردم غزه اختصاص دهند.
حاجیان‌زاده اضافه کرد با شروع تهاجم رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه مراکز کانون با اجرای فعالیت‌های ادبی و هنری نشان دادند که نسبت به این فاجعه بی‌تفاوت نیستند و در عین حال زمینه‌ای فراهم شد تا بخشی از فعالیت‌های مراکز کانون به موضوع غزه و مقاومت مردم فلسطین بپردازد.
وی که در تجمع کودکان و نوجوانان ایرانی در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران نیز حضور یافته بود عنوان کرد که در این تجمع اعضای مراکز کانون سه استان تهران، البرز و مازندران خشم و انزجار خود را از این جنایت‌ها به جهانیان اعلام کردند.
در پایان این تجمع که روز 16 مرداد در تهران برگزار شد، گری لوییس نماینده سازمان ملل متحد در ایران بیانیه‌ی تجمع‌کنندگان را از یک نوجوان تهرانی تحویل گرفت.