فکر و اندیشه کودکان قابل احترام است

هم‌زمان با 16 مهرماه روز جهانی کودک، وجه‌اله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی به دیدار اعضای مراکز فرهنگی هنری بیرجند آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی ظهر 16 مهرماه هم‌زمان با روز جهانی کودک با حضور در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند با کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون دیدار کرد.
خدمتگزار طی سخنانی ضمن تبریک روز جهانی کودک، گفت: شما کودکان و نوجوانان سرمایه های ارزشمندی هستید که در آینده اداره کشور به دست شما سپرده خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شناسایی و پرورش توان‌مندی‌های نهفته کودکان و همت مربیان، زمینه را برای بروز استعدادهای آنان فراهم می‌کنند.
وی با بیان این‌که مسوولین و بزرگ‌ترها باید به خواسته‌های کودکان مطابق سن آنها توجه کنند خاطر نشان کرد: احترام گذاشتن به فکر و اندیشه‌های کودکان به آنان شخصیت می‌دهد.
خدمتگزار تصریح کرد: کودکان آن‌چه را که می‌خواهند خالصانه و بی‌ریا بیان می‌کنند و بزرگ‌ترها باید به آنان فرصت سخن گفتن بدهند تا این عزیزان خلاقیت‌های خود را بروز بدهند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأثیرگذاری محیط کانون بر کودکان خاطر نشان کرد:  آرامش و نشاط محیط کانون، امروز را با فردای اعضای کانون متفاوت می‌سازد در حالی‌که با تکیه بر استعدادهای خود، به آینده‌ای روشن و سرشار از امید می‌اندیشند.
وی در بخشی از سخنانش از والدین و مسوولین خواست، به خواسته‌های روحی، جسمانی و علایق کودکان توجه ویژه داشته باشند و در عین حال به کودکان فرصت سخن گفتن و بروز خلاقیت‌هایشان را بدهند.
استاندار خراسان جنوبی، صداقت و خلوص نیت را از خصوصیت‌های کودکان دانست و گفت: کودکان سرشار از شادابی، نشاط هستند و صفا، صمیمیت و خلاقیت را باید از آنان آموخت.
پیش از سخنان استاندار خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گزارشی از برنامه‌های کانون ارایه کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس رسالتی که بر عهده دارد، در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان  تلاش می‌کند.
وی در عین حال با استناد به سخنان مقام معظم رهبری گفت: حفظ  زبان فارسی بسیار مورد تأکید رهبر معظم  انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است و کانون تلاش می‌کند ضمن آشنایی کودکان و نوجوانان با آثار مکتوب کهن، به آنان کمک می‌کند خود خالق آثار ادبی باشند.
صمدی با بیان این‌که محوراصلی فعالیت‌های کانون کتاب است، تصریح کرد: در حال حاضر 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت در 9 شهرستان استان به ارایه خدمات به کودکان می‌پردازد که امیدواریم در آینده کودکان و نوجوانان دو شهرستان «زیرکوه» و «خوسف» نیز از خدمات کانون بهره‌مند شوند.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی را کودکانی مستعد و توان‌مندی دانست که در بخش‌های فرهنگی هنری و ادبی بسیار موفق بوده‌اند و در سطح مسابقات کشوری و بین المللی افتخارات زیادی کسب کرده‌اند و  گواه آن بانک اطلاعاتی اعضای برگزیده است و تعداد آنان از 200 نفر فراتر رفته است.
صمدی در پایان سخنانش به کانون زبان ایران در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: کانون زبان ایران در بیرجند با 17 سال سابقه آموزشی ارایه خدمات می‌کند و در شهرستان قاین نیز فعالیت خود را از 3 سال پیش آغاز کرده است.
بازدید از نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضا، اجرای سرود « آی بیرجند» توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند، پخش کلیپ کارنمای کانون در شش‌ماهه نخست سال 93  در یک نگاه، خوانش بیانیه روز جهانی کودک، بیان دیدگاه‌ها و طرح سوالاتی از استاندار خراسان جنوبی توسط اعضا، از جمله برنامه‌های دیدار اعضای فعال و برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز جهانی کودک با «وجه‌اله خدمتگزار» استاندار خراسان جنوبی بود.
پایان بخش دیدار استاندار خراسان جنوبی با اعضای کانون خراسان جنوبی تقدیر از اعضای برگزیده مسابقات بین المللی نقاشی بود.
 رضا منصوری فرماندار بیرجند، حسن قیاسی سرپرست دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری ، محمد علی ایمانی مدیر کل روابط عمومی استانداری و تنی چند از مدیران استانداری و اصحاب رسانه نیز در این دیدار استاندار خراسان جنوبی را همراهی کردند.