فعالیت‌های پرورشی کانون مورد حمایت مجلس است

فعالیت‌های پرورشی کانون از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حمایت می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده‌ی مردم دلیجان و محلات در مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، در بازدید از غرفه‌ی کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران گفت: یکی از اقداماتی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات انجام دادیم این بود که بودجه‌ی آموزش‌وپرورش را در بحث‌های پرورشی به‌طور ویژه دیدیم. امسال کمیسیون در این بحث گام بلندی برداشت که فعالیت‌های پرورشی کانون هم مد نظر ما بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سلیمی در این بازدید بر همه‌شمول بودن تولید محصول تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد که تولیدات ما هم از نظر عدد و هم از نظر تنوع و کیفیت باید بیشتر شود چون بچه‌ها به شدت تنوع‌طلبند.

او افزود: هیچ‌چیز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد و ما در زمینه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی خلاء داریم، که تقویت بنیه‌ی مالی نهادهای مسوول می‌تواند در رفع این خلاء نقش‌آفرینی کند.

به عقیده‌ی این نماینده‌ی مجلس، برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سه اقدام کلی باید انجام داد: اولین قدم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است. گام دوم قرار دادن کتاب در دسترس بچه‌ها است. بچه‌های امروز از کتاب فاصله دارند و وسایل بازی برای آن‌ها جاذبه‌ی بیشتری دارند. نکته‌ی سوم هم به‌روز بودن در تولید است. گاهی می‌بینیم که در بحث تولید از زمان عقب‌تریم که باید این موضوع رفع شود.

وی در مورد تمرکززدایی امکانات حوزه‌ی کتاب مثل برگزاری نمایشگاه در شهرستان‌ها نیز گفت باید هم‌زمان با نمایشگاه‌های تهران در استان‌ها و شهرستان‌ها هم نمایشگاه برگزار کرد. ما در مجلس هم می‌توانیم در زمینه بودجه کمک کنیم.

امسال نمایندگان بسیاری از شهرها در کنار وزرایی چون وزیر آموزش و پرورش و معاونانش و برخی معاونان وزیر ارشاد از غرفه‌های کانون در نمایشگاه کتاب بازدید کردند.