حضور شخصیت‌های شاهنامه‌ی فردوسی در غرفه‌ی کانون

در قالب کارگاه‌های هنری و ادبی، کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شاهنامه‌ی فردوسی آشنا می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربیان هنری و ادبی با برگزاری کارگاه‌های ماسک‌سازی، نقاشی و شاهنامه‌خوانی، بازدیدکنندگان از نمایشگاه را با داستان‌های شاهنامه‌ی حکیم طوس آشنا می‌کنند.
ویژه‌برنامه‌های آشنایی با شاهنامه و کارگاه‌های هنری و ادبی با محوریت داستان‌های این کتاب بزرگ، روز 25 اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با روز فردوسی، در غرفه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.
مربیان کانون در این غرفه ضمن روایت و نقالی داستان‌های شاهنامه، در مورد ویژگی‌های این اثر منظوم برای بچه‌ها صحبت می‌کنند و در ادامه، با راهنمایی مربیان، بچه‌ها شخصیت‌هایی از داستان‌های شاهنامه را در قالب ماسک و نقاشی به تصویر می‌کشند.
غرفه‌ی کودک و نوجوان در سالن 24 که بزرگ‌ترین پایگاه این سازمان در نمایشگاه است، در کنار غرفه‌ی دیگری در سالن شبستان، در ایام نمایشگاه پذیرای بچه‌ها و خانواده‌هاست.
همچنین کانون زبان ایران نیز در سالن کتاب‌های کمک‌آموزشی در غرفه‌ای، آثار و کتاب‌های آموزشی خود را عرضه کرده، ضمن این‌که مسابقاتی نیز برای بازدیدکنندگان برگزار می‌کند.
مجموعه‌ی داستان‌های شاهنامه، کار تازه‌ای است که به سرعت تجدید چاپ شده و امسال نیز در نمایشگاه در کنار آثار قدیمی بازنویسی از شاهنامه، در غرفه‌های کانون عرضه می‌شود.
بسیاری از رمان‌های کانون به مناسبت این نمایشگاه تجدید چاپ شده، اما واحد انتشارات، از میان 150 کتاب چاپ اولی که برای سال 1394 پیش‌بینی کرده، تعداد زیادی از رمان‌ها و داستان‌های کودک خود را نیز در این ایام رونمایی خواهد کرد.