استقبال کودکان و نوجوانان از فعالیت‌ها و کارگاه‌های بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم

کودکان و نوجوانان مشتاق فعالیت‌های قرآنی هم زمان با آغاز به‌کار بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران از کارگاه‌های کمیته‌ کودک و نوجوان استقبال و زیر نظر مربیان به فعالیت پرداختند.

نمایشگاه امسال که مهم‌ترین محور آن ترویج سبک زندگی ایرانی‌ اسلامی تبیین شده بر سه موضوع اصلی «دوستی با طبیعت»، «مهربانی و دوستی در خانواده» و «راست‌گویی» تاکید دارد که در همین ارتباط، تعدادی کارگاه‌ با عنوان‌ها و فعالیت‌های متنوع و جذاب زیر نظر کارشناسان و مربیان کانون و چند تن از کارشناسان علاقه‌مند به این حوزه، برای مخاطبان کودک و نوجوان تدارک دیده شده است. 
مسوولیت کمیته کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم که بعد ازظهر سوم تیر مصادف با هفتم رمضان کار خود را شروع کرده است، بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذاشته شده که در همین ارتباط، برنامه‌ریزی برای اجرای مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی در این نمایشگاه در قالب چند دسته به مخاطبان عرضه می‌شود.
در این کارگاه‌ها کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌ها و رشته‌های هنری و فرهنگی مانند انیمیشن، هنر خلاق، نقاشی، کلاژ، کاردستی، قصه‌گویی، عروسک‌سازی، تئاتر کاغذی، بازی و سرگرمی، مسابقات جدول، معماهای قرآنی، شعر، داستان، خاطره‌نویسی، خوشنویسی و… می‌توانند از راهنمایی مربیان و کارشناسان حاضر استفاده و خلق آثار هنری یا فعالیت فرهنگی دلخواه خود را تجربه کنند.
همچنین اجرای نمایش‌های محیطی (موضوع محور) یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که امسال بر جذابیت‌های این بخش می‌افزاید.
در همین حال هر شب دو روحانی هنرمند و آشنا به امور و فعالیت‌های متنوع هنری نیز در این سالن حضور دارند که به قصه‌گویی دینی و قرآنی، اجرای برنامه‌های هنری متنوع با مضمون دینی و پاسخ‌گویی به پرسش‌های مخاطبان می‌پردازند.
دعوت از چند تن از نویسندگان و هنرمندان شناخته شده و دارای تجربه فعالیت دینی و قرآنی و ایجاد فرصت دیدار و گفت‌وگوی رویاروی با آنان برای مخاطبان کودک و نوجوان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این کمیته قرار است به اجرا درآید.
بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم هر شب ازساعت 19 تا 24 در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران واقع در بزرگراه حقانی، انتهای خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی برقرار بوده و کودکان و نوجوانان می‌توانند به همراه خانواده‌های خود از برنامه‌ها و فعالیت‌های تدارک دیده شده تا پایان نمایشگاه استفاده کنند.