نمایش تصاویر کتاب‌های دینی کودکان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

مجموعه‌ای از تصاویر 14 کتاب دینی و مذهبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در معرض دید بازدیدکنندگان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قرار گرفته است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این تابلوها در بخش کودک و نوجوان این نمایشگاه، تصویری از یک کتاب را به همراه بخش کوتاهی از آن اثر را بر روی دیواره‌ی غرفه‌ای به نمایش گذاشته است.
بازدیدکنندگان علاقه‌مند به آثار تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان شب‌های ماه مبارک رمضان و در گذر از مسیر این بخش نمایشگاه آثاری ارزشمند از هنرمندان قدیم و جدید عرصه‌ی تصویرگری را مقابل دیدگان خود مشاهده می‌کنند.
بر همین اساس آثاری از پیش‌کسوتان: بهرام خائف، پرویز اقبالی، رضا مکتبی، محمد علی بنی اسدی و محمد حسین صلواتیان بخشی از این آثار آویزشده بر دیواره‌های یکی از غرفه‌ی کانون را تشکیل می‌دهد که بین سال‌های 1358 تا 1385 منتشر شده است.
«تشنه دیدار»  و «اصحاب فیل» آثار منتشر شده زنده یاد بهرام خائف در سال‌های 1361 و 1363، «آینه و اویس» داریوش دیانتی(1358)، «سیمای مکه» حمیدرضا خواجه‌محمدی(1375)، «غریبه مهربان» پرویز حیدرزاده(1376)، «راهی که می‌ماند» محمد حسین صلواتیان(1377) و «صدای پای روشنایی» پرویز اقبالی(1379) از جمله این آثار است.
دیگر کتاب‌هایی که تصویر آن در این نمایشگاه ارایه شده در سال 1385 از سوی کانون منتشر شده است که از آن جمله می‌توان به آثاری مانند «طلوع آن ستاره» لیلی درخشانی، «سلام گل محمدی» سید فضل‌الله طباطبایی، «آفتاب آفرینش» محمدعلی بنی‌اسدی، «مثل آینه» فاطمه رادپور، «خداحافظ مدینه» هدی حدادی، «بهار مهربان یثرب» سید محمدمهدی طباطبایی و «ماه دو تکه» رضا مکتبی اشاره کرد.
مضمون این آثار به صورت عمده وقایع صدر اسلام مانند هجرت و غدیر و دیگر داستان‌های قرآنی و اسلامی را دربرمی‌گیرد.
این آثار را موزه کودک مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون از میان هزاران تصویر اصلی کتاب‌های کانون انتخاب و آماده‌سازی کرده است.
بر اساس این گزارش بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم با مسوولیت کانون پرورش فکری هر شب ازساعت 19 تا 24 در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران واقع در بزرگراه حقانی، انتهای خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی پذیرای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان است.
در این بخش از نمایشگاه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و کارگاه‌های متعدد فرهنگی و هنری برای مخاطبان کودک و نوجوان تدارک دیده شده است.