تجلیل از برترین کتاب‌خوانان کانون چهارمحال و بختیاری

برترین کتاب‌خوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در دویست و چهارمین نشست ملی کتاب‌خوان نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی تجلیل شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی فرزاد رحیمی مدیر کل کانون چهارمحال و بختیاری این نشست با محوریت کودک و نوجوان  و با همکاری نهاد کتاب‌خانه‌های استان درحالی برگزار شد که ده کتاب کودک و نوجوان توسط ده نفر از برگزیدگان این طرح به مخاطبان معرفی شد.
وی افزود: پس از ارسال فراخوان، 30 نفر از مربیان کانون با 37 کتاب و 10 نفر از اعضای کانون نیز با 10 کتاب در پورتال الکترونیکی نشست کتاب‌خوان ثبت نام کردند که پس از داوری و اعلام نتایج نهایی چهار مربی و چهار عضو کانون به همراه یک نفر از سازمان نهاد کتاب‌خانه‌ها به عنوان برترین معرفی کنندگان کتاب شناخته شدند.
رحیمی اضافه‌کرد: هم‌چنین از بابک نیک‌طلب شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان و مسوول شورای شعر کانون‌ نیز - که به عنوان میهمان ویژه در این نشست حضور داشت - به خاطر انتشار مجموعه شعر «با فرفره‌ها به شادی باد بگرد» تجلیل شد.
مدیرکل کانون استان در ادامه ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی،  توان‌مند سازی کتاب‌داران و آشنایی با شیوه‌های صحیح معرفی کتاب را از اهداف این برنامه عنوان کرد.
 بر اساس این گزارش معصومه مهری، مریم مردانی، زهرا بابادی و لیلا جعفری به ترتیب با معرفی کتاب‌های «نمی‌توان کلاغ ماند»، «نجوم و فضا»، «کلاغ خنزر پنزری» و «آدم کوچولوی گرسنه» به عنوان چهار مربی برتر این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.
هم‌چنین در بخش اعضای نوجوان، از نرجس عالی‌پور به خاطر معرفی کتاب «بره کوچولو هم آدم می خواهد»، مریم طالبی کتاب «بعد از نوزده»، حسین صیادی کتاب «عمو نوروز و خاله نوبهار» و حامد بهرامی کتاب «سیاوش » از کانون به عنوان برگزیدگان این نشست معرفی و شایسته‌ی دریافت لوح یاد بود و تندیس این جشنواره شدند.
برگزاری نشست بازنویسی و بازآفرینی نیز با حضور بابک نیک‌طلب برای 70 نفر از مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون و 12 نفر از اعضای نوجوان مرکز فارسان، شاهنامه‌خوانی و خوانش آثار بازنویسی و بازآفرینی توسط مربیان و نقد و بررسی آثار از بخش‌های دیگر این برنامه بود.
این نشست روز 23 آبان  و در آستانه آغاز بیست و سومین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهری و بیش از 250 نفر از کودکان و نوجوانان در سالن همایش‌های کانون استان چهارمحال و بختیاری  برگزار شد.