بروشور معرفی بازی‌های ایرانی منتشر شد

در «جشن بازی‌های ایرانی» با هدف احیای بازی‌های بومی و سنتی ایرانی 17 بازی از سوی مربیان کانون اجرا می‌شود، ضمن آن‌که بروشورهایی برای معرفی این بازی‌ها منتشر شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، در انتخاب این بازی‌ها بر جنبه‌ی فراگیری کار گروهی، تحرک‌ و نقش‌پذیری کودکان و نوجوانان، و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی توجه شده است.
این جشن بازی‌ها، از بخش‌های جنبی دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی است و در سالن تیمچه مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری از سوی اداره کل کانون استان تهران برگزار می‌شود.
در «جشن بازی‌های ایرانی» با تاکید بر بازی‌های بومی و سنتی ایرانی بازی‌های هفت‌سنگ، لِی‌لِی، عموزنجیرباف، زو، دوز بازی، بشین‌وپاشو، گانیه، لی‌لی حوضک، وسطی، گل یا پوچ، یک قل دو قل، طناب‌کشی، جهت‌یابی، دستمال، نون‌بیار کباب ببر، گرگم و گله می‌برم و کلاغ‌پر گنجشک‌پر از سوی مربیان کانون اجرا می‌شود.
همچنین در این رویداد تراکت هریک از این بازی‌ها با تصویرسازی و توضیحات قوانین آن بازی ارایه شده است.
در تراکت مربوط به هر بازی علاوه بر معرفی و شرح بازی، حداقل و حداکثر تعداد بازیکنان آن بازی، وسایل مورد نیاز برای بازی، محل بازی، گروه سنی مناسب بازی، نوع بازی (بازی- سرگرمی، دسته‌جمعی) و اهداف بازی مشخص شده است.  
این بازی‌ها با تاکید بر احیای فرهنگ بومی و ایرانی انتخاب  و جنبه انجام کار گروهی، تحرک، نقش‌پذیری و آموزش مهارت‌های اجتماعی در این بازی‌ها در نظر گرفته شده است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیشینه‌ای بیش از 50 سال در زمینه اجرای فعالیت‌ بازی‌های بومی، طراحی و ساخت بازی‌های فکری دارد. اجرای انواع بازی‌های فکری و حسی- حرکتی در مراکز فرهنگی هنری، بخشی از فعالیت‌های کانون است.
از همین روی با توجه به اهمیت بازی در مراحل رشد کودکان و نوجوانان بازی‌های ارایه شده در «جشن بازی‌های ایرانی» درصدد آشنایی کودکان با بازی‌های بومی ایرانی و فرهنگ دیرینه ایران است.