امکان خرید خانه‌های مستقل برای کودکان فراهم شد

کلبه‌های کاغذی ساخته شده از کارتون و مقوا و با قابلیت نقاشی و رنگ‌آمیزی آن توسط خود کودکان از سوی غرفه‌ی «منوبساز» در دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی ارایه می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل کانون، طاها میرمحمد صادقی، مدیر تولید و عضو هیات‌مدیره‌ی شرکت «منو بساز» درباره‌ی محصول ارایه‌شده در این دوره‌ی جشنواره‌ی اسباب‌بازی گفت: روزی در استودیو دفینه برای ساخت نماهنگ یک انیمیشن از دکور مقوایی استفاده کردیم، ایده‌ی تولید این کلبه‌های کاغذی نیز از آن‌جا آمد.
وی توضیح داد: تمامی محصولات ما از کارتون و مقوا است و امکان نقاشی و رنگ‌پردازی آن‌ها توسط کودکان وجود دارد. در گذشته بچه‌ها با پشتی و چادر چنین فضاهای امنی را برای خود می‌ساختند. این کلبه‌های مقوایی امکان همان فضای امن را به بچه‌ها می‌دهد و برای کودکان دو سال به بالا مناسب است.
وی توضیح داد که این محصول، به‌ویژه برای آن‌دسته از گروه‌های سنی که دیگر دفتر نقاشی پاسخ‌گوی نیازهای کودکان نیست و ترجیح می‌دهند روی دیوار خانه نقاشی بکشند، مناسب است. چراکه داخل این کلبه سلفون کشیده شده است و قابلیت نقاشی کشیدن و پاک کردن آن‌را برای کودکان دارد.
صادقی با تاکید بر این‌که این محصول علاوه بر بار آموزشی و روان‌شناسی، خلاقیت کودکان را نیز به کار می‌گیرد، اظهار کرد: در این محصولات از تکنولوژی AR  که خیلی نوپا است استفاده شده؛ با نصب یک اپلیکیشن روی موبایل یا تبلت و با استفاده از دوربین آن محصول را به صورت 3D  می‌توانیم ببینیم که امکان معرفی اسم هر وسیله یا بخشی از کلبه به زبان فارسی و انگلیسی را دارد و به نوعی جنبه‌ی آموزشی هم پیدا می‌کند.
این کلبه‌های کاغدی مانند قطعات پازل به هم متصل می‌شوند و در صورت خرید محصول امکان دانلود نرم‌افزار نیز وجود دارد. در حال حاضر از سوی این شرکت کلبه‌ی کاغذی به تولید انبوه رسیده و در آینده قرار است قطار، کشتی یا آپارتمان کاغذی نیز تولید شود. ایده‌ی این محصول در سال 94 ثبت شده و طراحی، قالب و بسته‌بندی آن توسط شرکت «منو بساز» انجام می‌شود.
به گفته صادقی دلیل استفاده از تکنولوژی AR در این محصول تلفیق تکنولوژی با بازی‌های معمولی است تا به نیاز روز نیز پاسخ داده شود.
دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کشور از 18 تا 22 مرداد 1395 با بیش از 60 غرفه از محصولات داخلی سرگرمی و اسباب‌بازی در حال برگزاری است. بسیاری از ایده‌های تازه در قالب گروهی و شخصی در این جشنواره حضور دارند.