پخش برنامه «گاه خیمه» هر روز از شبکه‌ی دوم سیما

هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک، برنامه‌ی «گاه خیمه» با همکاری اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌‌الملل کانون و صدا و سیما در هفت قسمت 20 دقیقه‌ای از شبکه‌ی دو پخش خواهد شد.

سوسن کرامتی، تهیه‌کننده‌ی گروه کودک شبکه‌ی دو گفت که این برنامه بر اساس برنامه‌ریزی‌های کانون و شورای سیاست‌گذاری هفته‌ی ملی کودک ساخته و پخش می‌شود.
امسال در بخش نمایشگاهی و کارگاهی هفته‌ی ملی کودک، ده کارگاه در قالب خیمه‌هایی طراحی و برگزار می‌شود و در آن‌ها فعالیت‌های فرهنگی و هنری صورت می‌گیرد. این تهیه‌کننده‌ی صدا و سیما گفت در این برنامه از فعالیت‌های متفاوتی که خیمه‌ها انجام می‌دهند فیلم‌برداری می‌کنیم و با کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مرتبط مصاحبه انجام می‌دهیم.
او ادامه داد: در غرفه‌ها با کارشناسان صحبت می‌کنیم و برنامه‌های آن‌ها را به مخاطبان انتقال می‌دهیم.
زمان پخش برنامه‌ی «گاه خیمه» هر روز بعد از ظهر بین ساعت 14 تا 15:30 متغییر است که درباره‌ی آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کرامتی توضیح داد که به خاطر کم‌بود وقت و شرایط ساعت کاری مراسم هفته‌ی ملی کودک، این برنامه با دو دوربین ضبط می‌شود: تیم برنامه‌سازی ما هم از گروه‌های حرفه‌ای کودک‌ونوجوان است. هر روز متن مشخصی توسط مجری خوانده می‌شود که به موضوع‌های مختلف برنامه‌ی هفته‌ی ملی کودک می‌پردازد. برای مثال برای آداب شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع)، موضوع شهامت، خیمه‌ها، روز جهانی کودک و غیره متن‌های مخصوصی تهیه کرده‌ایم. بر حسب موضوع برای هر روز یک کلیپ انیمیشنی دو تا سه دقیقه‌ای هم در نظر گرفته‌ایم که بین بخش‌های مختلف برنامه پخش می‌شود.
نمایش فیلم، اجرای تئاتر روزانه، مسابقات قصه‌گویی و ... فعالیت‌هایی است که در کنار نمایشگاه دست‌آوردهای 22 سازمان و وزارت‌خانه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران از 15 تا 19 مهرماه دایر است.