چالش‌های فرهنگی، اجتماعی کودکان به بحث گذاشته می‌شود

«عدالت اجتماعی، مدیریت و لزوم بازاندیشی در قوانین حوزه کودک»، «مسایل کودکان در معرض آسیب و خشونت (کودکان کار)»، «کودک، تاریخ و هویت فرهنگی» موضوع‌هایی است که در نشست‌های تخصصی هفته ملی کودک به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست‌های تخصصی هفته ملی کودک که از روزهای پیشین آغاز به کار کرده در روزهای 13 تا 15 مهر و با حضور کارشناسان و متخصصان ادامه خواهد داشت.
در این نشست‌ها که مربیان کانون، معلمان، پژوهش‌گران و دیگر فعالان حوزه کودک و نوجوان در آن‌ها حضور دارند مسایل مهم روز و چالش‌های پیش‌رو در حوزه‌ی کودک و نوجوان به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.
بر این اساس علاقه‌مندان روز سه‌شنبه 13 مهر می‌توانند در نشستی تحت عنوان «عدالت اجتماعی، مدیریت و لزوم بازاندیشی در قوانین حوزه کودک» شرکت کنند. دکتر مظفر الوندی و دکتر فاطمه قاسم‌زاده سخنرانان این نشست معرفی شده‌اند.
روز چهارشنبه  14 مهر نیز نشست «مسایل کودکان در معرض آسیب و خشونت (کودکان کار)» برگزار می‌شود. دکتر محمدعلی شامانی، دکتر سیدحسن موسوی‌چلک و دکتر امیرمحمود حریرچی کارشناسان این نشست خواهند بود.
اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون اعلام کرده است که سیداحمد محیط طباطبایی و محمدرضا تقی‌پور روز پنج‌شنبه 15 مهر در جمع علاقه‌مندان به بحث و بررسی موضوع « کودک، تاریخ و هویت فرهنگی» می‌پردازند.
این نشست‌ها  که در سالن کنفرانس شماره یک مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شوند از ساعت 13:30 تا 15:30 پذیرای علاقه‌مندان حوزه‌ی کودک و نوجوان‌اند.