عرضه سه اثر «مو ویلمز» در نمایشگاه کتاب

«کبوتر باید حمام کند!»، «چرا به جوجه اُردک کلوچه دادند؟»، «نگذار کبوتر تا دیروقت بیدار بماند!» عنوان سه اثر «مو ویلمز» نویسنده و تصویرگر امریکایی است که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ترجمه این سه کتاب را پرناز نیری برعهده داشته و در گروه داستان‌های تربیتی برای کودکان 3 تا 6 سال به چاپ رسیده  است.
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب‌ها را با رعایت قوانین بین‌المللی نشر (کپی رایت) و اجازه‌ی رسمی آژانس ادبی نویسنده از کشور آمریکا منتشر کرده است.
سلام! نمی‌دانم حواست هست یا نه؛ اما کبوتر خیلی کثیف شده است. می‌توانی کمکم کنی؛ چون کبوتر باید حمام کند! این بخشی از مطلب آغازین کتاب «کبوتر باید حمام کند!» است.
مو ویلمز برای کتاب‌های تصویری «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند» که پیش از این با ترجمه زهرا احمدی از سوی کانون به چاپ رسیده بود و «خرگوش بغلی» دو بار موفق به دریافت جایزه کالدکات انجمن کتاب‌داران آمریکا شده و کتاب «کبوتر باید حمام کند!» نیز در سال 2014 به عنوان کتاب سال «گود ریدز» انتخاب شده است.
این سه اثر با شمارگان 5هزار نسخه به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده و با قیمت 4هزار تومان در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.