کد خبر: 271208
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
بازدید 846
دعوت از مربیان کانون سمنان در جشنواره اسباب‌بازی

دو مربی فرهنگی کانون پرورش فکری استان سمنان به سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی دعوت شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان و فریده محمدی مربی مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بسطام با عروسک‌های بومی خود به بخش کارگاهی سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی در تهران دعوت شدند.

فروهر معدنی کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار داشت: از مربیانی که در زمینه بازی‌های بومی‌محلی، اسباب بازی و ساخت عروسک‌های خلاق مهارت دارند دعوت شد تا نمونه آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف جشنواره مبنی بر فرهنگ‌سازی برای معرفی بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های ایرانی و معرفی ساخته‌ها و دستاوردهای استانی در این حوزه، افزود: مربیان مدعو در بخش کارگاهی با عنوان «محله‌ی اسباب‌بازی» علاوه بر ساخت عروسک در این محیط به آموزش کودکان و نوجوانان و همچنین علاقه‌مندان می‌پردازند.

به‌گفته‌ی دبیرخانه‌ی سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی نیز این کارگاه برای نخستین‌بار با هدف آشنایی مخاطبان با عروسک‌ها و هنر بومی مناطق مختلف ایران و جهت‌بخشی به نگاه مخاطبان نسبت به هنرهای بومی ایران اجرا شده و بر نشاط و پویایی جشنواره افزوده است.

گفتنی است؛ سومین جشنواره اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 24 تا 28 مرداد از ساعت 14 تا 22 میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب است.