کد خبر: 273295
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
حماسه‌سازان عاشورایی

در ایام سوگواری سالار شهیدان و به یاد رشادت‌های ۷۲ یار باوفای‌ایشان، مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا در مرکز شماره۳ سبزوار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی هنری شماره۳ سبزوار به منظور زنده‌ نگه‌داشتن قیام بزرگ عاشورا و پر رنگ کردن مفاهیمی چون فداکاری، ایثار و شهادت برنامه‌های فرهنگی و عاشورایی در مرکز برگزار کرد.

صدیقه بیگم حسینی مربی مسوول مرکز انتقال پیام کربلا و شرح رشادت‌ها و فداکاری‌های آن بزرگواران را به نسل‌های امروز، وظیفه مربیان و متولیان فرهنگی دانست و گفت: هم‌زمان با ایام محرم و عزاداری سالار شیهدان و نیز فرزند بزرگوارشان امام سجاد(ع)، مراسم پر فیض زیارت عاشورا به همراه مرثیه‌خوانی و با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان مرکز برگزار شد.

مربی مسوول مرکز هدف از این مراسم را آشنایی اعضا با وقایع و حوادث عظیم و تاریخی عاشورا و نیز ارتقاء پرورش حس دینی در کودکان و نوجوانان دانست و گفت: قطعاً برگزاری و بزرگداشت مراسم و مناسبت‌های دینی و مذهبی، نقش موثری در آشنایی نسل امروز با اهل بیت عصمت و طهارت، و نیز تربیت نسلی حسینی و عاشورایی دارد.

فضاسازی واقعه کربلا، بازدید از نمایشگاه «حماسه‌سازان عاشورایی»، معرفی کتاب‌های عاشورایی و به خصوص معرفی کتاب «تشنه لبان» با استفاده از تصاویر نقاشی عضو نوجوان مرکز- زهرا اسماعیلی- بخشی از این مراسم معنوی بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =