کد خبر: 276850
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
بازدید 919
آموزش سبک زندگی به کودکان با بازی‌های قرآنی

کانون پرورش فکری کرمان با بازی‌های قرآنی، سبک زندگی دینی و اسلامی را به کودکان و نوجوانان می‌آموزد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، همزمان با گرامیداشت دهه فجر نمایشگاه قرآن و عترت در حسینیه ثارالله کرمان برپا شد.

بنا بر این گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با برپایی غرفه‌ی ویژه کودکان و نوجوانان،سبک زندگی  قرآنی و پیوند مفاهیم قرآنی با انقلاب را در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

مریم حجت کارشناس مسوول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در این باره گفت: در غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن و عترت بیش از ۷ بازی قرآنی همچون دارت و مارپله قرآنی و جورچین آیات  کاری از مرکز فرهنگی کانون سرچشمه ، دریای معانی از شهربابک، گردونه امام شناسی از کانون شماره یک بردسیر وکارت‌های قرآنی  از کانون شماره یک کرمان ارائه شد و کودکان و نوجوانان بازدید کننده از نمایشگاه با انجام این بازی‌ها بسیاری از مفاهیم دینی و قرآنی را فراگرفتند.

حجت افزود: در پازل قصه‌ی زندگی پیامبر(صلی الله علیه و آله)که توسط کانون شماره ۲ رفسنجان ساخته شده است، کودکان و نوجوانان با شنیدن  قصه‌ای از زندگی پیامبر(ص) قطعات این پازل را کامل می‌کنند. 

وی به برپایی منازل عاشورایی با موضوع قرآن و عترت اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۲ منزل عاشورایی بر اساس پژوهش‌های دکترمحمدرضا سنگری پژوهشگر عاشورایی توسط مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان تهیه شده است که این منازل حرکت کاروان امام حسین(علیه‌السلام) از مدینه به سمت کربلا  و بازگشت کاروان به مدینه پس از واقعه کربلا را به نمایش می‌گذارد.

کارشناس مسوول فرهنگی کانون کرمان یادآور شد: در بخش دیگری از این نمایشگاه آثار نقاشی اعضای مراکز جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، سیار منوجان و راین با موضوع "یک کودک یک آیه" به نمایش گذاشته شده است که در این طرح کودکان و نوجوانان برداشت‌های خود را از آیاتی که توسط مربیان برای آن‌ها روایت و تفسیر شده است به تصویر کشیده‌اند.

حجت با اشاره به فعالیت‌های علمی براساس قرآن، عنوان کرد: دو فعالیت علمی قرآنی با عنوان‌های نجوم در قرآن کاری از مرکز شماره ۲ رفسنجان و ماکت‌سازی سوره نمل و نحل از مرکز شماره یک بردسیر برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با علوم قرآنی ارائه شده است.

وی همچنین افزود: تجربیات کارگروه فعالیت‌های اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت جزوات تدوین شده از سال ۱۳۹۱ تا کنون در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع  حجاب و عفاف، کاردستی، قصه‌گویی، پخش انیمیشنهای قرآنی(از مرکز عنبرآباد) و برش با کاغذ و قیچی از دیگر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن و عترت بود.

نمایشگاه قرآن و عترت از 10 تا 16 بهمن در حسینیه ثارالله کرمان برپا  شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =