برپایی نمایشگاه دائمی دست سازه های اعضا مراکز کانون کردستان در سنندج

همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه دست سازه های اعضا مراکز کانون کردستان در مجتمع کانون سنندج افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان در افتتاحیه این نمایشگاه گفت:از زمان ارسال شیوه نامه تا اواسط دی ماه حجم بالایی از آثار مراکز فرهنگی هنری به دفتر استان رسید که با تشکیل یک کارگروه بازبینی و گزینش،متشکل از کارشناسان مسئول فرهنگی،دو مربی با سابقه در زمینه ی کاردستی و آشنا به هنرهای بومی و رابط این طرح به گزینش،تفکیک و چینش آثار پرداختند تا در محل مجتمع فرهنگی هنری سنندج نمایشگاهی دائمی جهت بازدید اعضا و عموم دایر گردد.

سهیلا شیخی با اشاره به اهداف سراسری این طرح گفت:پرورش روحیه تفکر و کارآفرینی در کودکان و نوجوانان،تقویت روحیه نو آوری،شکوفایی استعدادها و توانمندی اعضا در کنار حفظ و اشاعه ی کاردستی ها و صنایع دستی بومی و محلی به تقویت ریشه های فرهنگی و تولد اندیشه های خلاقانه در سایر مراحل زندگی کودکان و نوجوانان می انجامد.

شیخی افزود:در این نمایشگاه آثاری از قبیل تن پوش های لباس زنان کرد،عروسک های بووکه بارانه و عروسک های دست ساز محلی،بافته هایی از قبیل قالی،گلیم و رومیزی های سنتی ،ماکت خانه های روستایی،آیینه کاری ها،رودوزی ها،صندقچه های بومی و ... به نمایش گذاشته شده است .

وی گفت:نمایشگاه دائمی دست سازه های اعضا با اهتمام ویژه به تحقق شعار سال (اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال) و با پشتوانه ی فعالیت کاردستی در مراکز کانون استان کردستان و با تکیه بر تلاش و پشتیبانی مربیان و کارشناسان در جهت تقویت ایده پردازی،خلاقیت ،نو آوری و کارآفرینی دایر گردید.

لازم به ذکر است،در حاشیه این نمایشگاه کارگاه کاغذ و تا برای اعضای بازدید کننده نیز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =