انتخابات مجلس دانش آموزی، فرصتی برای آموزش مشارکت و ایجاد فرهنگ دموکراسی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در جمع دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش فارس گفت: فرهنگ مشارکت و خرده فرهنگ های آن چیزی است که باید در بین دانش آموزان نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، زهرا افتخاری که در مراسم نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی استان فارس، حضور داشت افزود: شما دانش آموزان از بهترین و باهوش ترین دانش آموزانی هستید که امروز گرد هم آمده اید تا روزی پر خاطره و اثر بخش را رقم بزنید و با رأی خود نمایندگانی که صدای رسای شما باشند را انتخاب کنید.

وی ادامه داد: مشارکت یکی از راه های توسعه است و ما امروز شاهد تلاش مسئولین در گسترش فرهنگ مشارکت در بین دانش آموزان هستیم.

افتخاری گفت: امروز روز مشارکت شما دانش آموزان است تا از بین 450 هزار دانش آموز دختر استان فارس نمایندگان خود را انتخاب کنید و این نمایندگان مطالبات شما را از رئیس جمهور و وزیران خواستار باشند.

وی از دانش آموزان خواست تا مشارکت خود در این عرصه سخت که نیازمند همت والا است را با یادگیری خرده فرهنگ های مشارکت به بهترین نحو اجرا کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، آزادی در منش، آگاهی در بینش و برابری در رفتار را سه خرده فرهنگ از فرهنگ مشارکت دانست و افزود: مشارکت با بهره گیری از این 3 خرده فرهنگ به ظهور می نشیند.

او به دانش آموزان پیشنهاد داد به مطالعه فرهنگ های مختلف در کشورهای مختلف بپردازند تا بتوانند با ارائه طرح ها و ایده های نو، نقشی موثر در ایجاد وضعیت مطلوب برای دانش آموزان داشته باشند.

در پایان افتخاری از دانش آموزان خواست تا قدردان مربیانی باشند که با صبر و حوصله آنها را به این جایگاه رسانده اند و احقاق حق دانش آموزان به نحوی شایسته را از منتخبین خواستار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =