طرح ۱۰ مرحله‌ای برای اجرا در مراکز کانون کرمان تدوین می‌شود

دبیر شورای تخصصی کتاب در کانون کرمان از تدوین طرح آموزشی ده‌مرحله‌ای برای اجرا در مراکز فرهنگی هنری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، فاطمه جعفرزاده با اعلام این خبر گفت: تا کنون بیش از ۹۰مقاله در حوزه‌های مختلف " نقش تصویر در کتاب کودک"، " آموزش فلسفه و تفکر به کودکان"، " نظریه‌های علمی نقد کتاب کودک در حوزه‌های پدیدارشناسی"، " خواننده نهفته"، " داستانهای عامیانه" و " آموزش فلسفه" در شورا مطرح و درباره آن تبادل نظر شده است.

وی هدف از برگزاری شورای تخصصی کتاب کودک در کانون پرورش فکری کرمان را حرکت به سمت نظریه‌های علمی در نقد کتاب کودک و تدوین طرهای قابل اجرا در مراکز در حوزه تقویت تفکر کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: در سی و هشتمین شورای کتاب، با توجه به منابع غنی اسلام و تاکیدهای فراوان بر تفکر، مصداق‌ها و معیارهای تفکر از منظر قرآن و احادیث بررسی شد.

معاون فرهنگی  و دبیر شورای تخصصی کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان خاطرنشان کرد: در طی این مدت از زمان شکل‌گیری شورا، چندین کتاب مرجع از جمله آموزش تفکر به کودکان، کند و کاو فلسفی برای کودکان و شناخت ادبیات کودکان فصل به فصل مورد گفت‌وگو قرار گرفته و ۱۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان بر مبنای یافته‌های علمی نقد شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: حاصل این نشست‌ها تهیه‌ی طرح ۱۰ مرحله‌ای قابل اجرا با اعضا در مراکز است که طی مطالعات یک‌ماهه تکمیل و پس از نشست تخصصی با مربیان، جهت اجرایی شده به مراکز ابلاغ می‌شود.

گفتنی است،"الگوهای تحریک و بسط تفکر در حلقه‌ی کند و کاو قرآنی" نوشته‌ی مهدیه کشانی و عباس‌علی رستمی نسب، " امکان هم‌کناری تفکر انتقادی و تجربه دینی در برنامه تربیت دینی" به قلم بابک شمشیری و امین ایزدپناه، " بررسی و نقد برنامه فلسفه برای کودکان از منظر حکمت متعالیه" از علی ستاری، " پرورش هوش معنوی از طریق برنامه فلسفه برای کودکان" نوشته‌ی مهرنوش هدایتی و مژگان زری‌باف، " مولفه‌ها و شاخصه‌های تذکار آموزش فلسفه بر مبنای آیات قرآن از مهدیه کاشانی، عباسعلی رستمی نسب و مسعود اخلاقی، " نگاهی به تفکر در قرآن" از مهدی مروجی، " آموزش فلسفی کودکان در نظام تعلیم و تربیت اسلامی نوشته‌ی هادی سلیمانی ابهری، " جایگاه و اهمیت تفکر انتقادی از دیدگاه قرآن و امام علی(ع) از لیلا مقتدایی، " فلسفه برای کودکان با رویکردهای تربیت دینی به آموزش تفکر از احمد اکبری و جهانگیر مسعودی، " جایگاه آموزش تفکر در دوره‌ی دوم از دوره‌های رشد تفکر اجتماعی و روش‌های توجه به قدرت یادگیری و ذکر با الهام از روایات نوشته‌ی اخوت، ۱۰ عنوان مقاله بررسی شده در سی و هشتمین شورای تخصصی کتاب در کرمان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =