کد خبر: 281297
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
بازدید 415
آغاز جشنواره قصه‌گویی کتابخانه‌ای در استان سمنان

مرحله‌ی کتابخانه‌ای جشنواره قصه‌گویی از دهم شهریورماه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان سمنان آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از آغاز مرحله‌ی کتابخانه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو سمنان، سرخه، دامغان، بهارستان و سیار روستایی شاهرود خبر داد و گفت: برگزاری این مرحله از جشنواره با حضور قصه‌گویان در سه بخش عمومی، تخصصی و علمی تا ۲۰ شهریورماه در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان ادامه دارد.

جمال، قصه را یکی از مؤثرترین و خلاق‌ترین ابزار تربیتی در انتقال فرهنگ و آداب و رسوم عنوان و خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی به مخاطبان جشنواره پس از تشکیل جلسه شورای فرهنگی از ۲۷ مردادماه با طراحی و چاپ تراکت، پوستر، بنر و نشر آن در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد و مربیان علاوه بر اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری با حضور در مصلاهای نماز جمعه، مهدهای بهزیستی و... از عموم مردم برای شرکت در این جشنواره دعوت کردند.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه افزود: مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی، مهرماه سال جاری همزمان با هفته‌ی ملی کودک در سمنان برگزار  و پس از داوری نهایی از ۵ قصه‌گوی برگزیده برای رقابت در مرحله‌ی منطقه‌ای دعوت می‌شود.

جمال با اشاره به برگزاری مرحله‌ی ملی و بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی همزمان با شب یلدا در تهران، اظهار داشت: علاقمندان برای شرکت در مرحله‌ی کتابخانه‌ای می‌توانند به مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر استان مراجعه و پس از نام‌نویسی تا ۲۵ شهریورماه  فرصت دارند فیلم فصه‌های خود را در سایت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

گفتنی است؛ در سال گذشته، ۱۲۲ قصه‌گو در مرحله شهرستانی با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد، ۴۰ قصه‌گو به مرحله استانی و پس از داوری، تعداد ۶ قصه‌گو به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و دو قصه‌گو حضور در جشنواره کشوری را تجربه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =