کد خبر: 285082
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
دومین انجمن ادبی آفرینش در سنندج برگزار شد

دومین جلسه انجمن ادبی اعضا مرکز بهاران ومجتمع سنندج دربیستم دی ماه با حضور سهیل مقیمی نویسنده ومربی ادبی مرکز قروه وسریش آباد برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در ابتدای این جلسه حمید رضا پوررضایی با تعریف واژه ی نقد سخنان خود را آغاز کرد و سپس به سراغ شرایط نقد کردن و نقد شدن رفت و به بچه ها گفت که باید روحیه ی انتقادپذیری را در خود تقویت کنند و با تمرین نویسندگی و نقد کردن در بسیاری زمینه ها باید ظرفیت هایمان را بالا ببریم.

پوررضایی با آوردن مثالی به بچه ها خاطر نشان کرد که می توانند نقد کردن را از خودشان شروع کنند و در همین راستا باید زیاد کتاب بخوانند و اطلاعاتشان را بالا ببرند.

او همچنین اضافه کرد : ما این جا هستیم که اطلاعاتمان را به اشتراک بگذاریم و البته می توانیم چالش کتاب هم به راه بیاندازیم .

در ادامه سهیل مقیمی به معرفی خود پرداخت و از آغاز کار نویسندگی خود اینگونه برای بچه ها گفت:من از کلاس چهارم شروع به نویسندگی کردم و در آن روزها قصه های آقای حکایتی به من کمک می کرد. من بعدها متوجه شدم همان قصه ها را می نوشتم  البته با جزئی تغییراتی در پایانبندی و یا تغییر بعضی شخصیت های اصلی. بعدها متوجه شدم که این اتفاق یکی از تمرین های نویسندگی است  که من در آن دوران پشت سر گذاشتم.

مقیمی به بچه ها پیشنهاد کرد که داستان هایشان را به کسانی بدهند که تخصص بررسی و ارائه نظر را دارند و به آن ها گفت: مربیان کانون در این زمینه می توانند راهنمای خوبی باشند چرا که تخصص کافی را دارند و شما را به سوی نوشتن خلاق هدایت می کنند.

مقیمی که از قبل آثار اعضای انجمن را مطالعه کرده بود گفت: آثار منسجمی را نوشته اید  که قطعا ثمره ی تلاش خوبی است که به کار گرفته اید البته یادتان باشد که برای نوشتن  و نقد شدن داستان هایتان به قول معروف باید پوستتان کلفت باشد.

وی همچنین با توجه به آثار اعضا از توصیف و زاویه دید برای بچه ها صحبت کرد و در زمینه ی نقد کردن هم گفت : ما باید به عنوان کسانی که یا نویسنده هستیم و یا اینکه به نویسندگی و ادبیات علاقه داریم، روحیه ی نقدپذیری داشته باشیم و به تعبیری دیگر گوش نقد داشته باشیم چرا که با نقد شدن و نقد کردن است که می توانیم بهتر بنویسیم.

درادامه اعضا به قرائت آثار داستانی خودپرداختندو مهمان جلسه نقطه نظرات خودو نکات لازم را درقالب بحث در مورد آثارارائه داد.

دراین جلسه که کارشناسان ادبی وروابط عمومی و مسئول و مربیان مرکز بهاران حضورداشتند و از زحمات هاجر صفا بخش مربی قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =