کد خبر: 305730
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
بازدید 167
تجربه انس با کتاب وکتابخوانی در مرکز شماره سه

مرکز شماره سه کانون پرورش فکری استان اصفهان با هدف تشویق و ترغیب اعضا به کتاب و کتابخوابخونی با انجام فعالیت هایی از جمله جذب و نگهداری اعضا، ترغیب جهت حضور در کارگاه های عمومی و تخصصی، آشنا کردن با مفاهیم قرآنی و ایجاد علاقه به پژوهش و تحقیق همچنان به رسالت آموزشی خود ادامه می دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،طاهره شاهوردی مربی مسئول مرکز شماره سه به قدمت ۵٠ ساله این مرکز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴٢ عنوان فعالیت این مرکز در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی از سوی مربیان خلاق و کارآزموده با هدف تربیت کودکان و نوجوانان آگاه و مسئولیت پذیر انجام می شود.

وی افزود: کارگاه های عمومی و تخصصی جهت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در گروه‌های سنی «نوباوه» ۴ سال به بالا، «نوخوان» ۷ سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نونگاه» ۱۲ سال به بالا و «نوجوان» ۱۵ سال به بالا برگزار می شود. پنج هزار عضو حقیقی و مجازی این مرکز با وجود کلاس های حال خوش زندگی، عروسک سازی، سفالگری، کلاس های ادبی و ............... بهترین آموزش های حضوری و مجازی را در زندگی خود تجربه می کنند.

شاهوردی وجود مربیان مکاتبه ای ادبی و سیار روستایی را نعمتی ارزشمند برای این مرکز نام برد و گفت: برای گسترش فعالیت های اوقات فراغت با محوریت کتاب و فراهم آوردن لحظات شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان روستایی و حاشیه مناطق کم برخودار شهری این دو مربی مرکز نهایت تلاش خود را انجام میدهند تا موجب برقراری عدالت فرهنگی در مناطق محروم حاشیه شهرها شده و کمبودهای فرهنگی کودکان و نوجوانان را تا حدودی جبران کنند. 

وی با شاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی و علم نجوم در میان کودکان و نوجوانان دو ویژگی منحصر به فرد این مرکز را وجود کتابخانه ای با هفده هزار عنوان جلد کتاب و آسمان نما عنوان کرد و گفت: انس به کتاب و کتابخوانی در میان اعضا یکی از وظایف اصلی مربیان این مرکز است. همچنین آسمان نمای مرکز با استفاده از آینه محدب، تصاویر صورت های فلکی نیمکره شمالی و جنوبی را در سقف گنبدی به نمایش می گذارد و کودکان و نوجوانان را بادنیا پر از رمز و راز صورت های فلکی آشنا می کند. 

مربی مسئول مرکز شماره سه شرایط به وجود آمده از کرونا را فرصت طلایی برای بروز استعداد و خلاقیت اعضای مرکز و مربیان دانست و گفت: تهیه کلیپ های آموزشی و سرگرم کننده در ایام کرونا و تشکیل گروه هایی در فضای مجازی متناسب با گروه سنی اعضا با هدف آموزش و یادگیری در منزل برای حفظ سلامتی کودکان و نوجوانان تا پایان این بیماری منحوس ادامه خواهد داشت.

وی موفقیت کودکان و نوجوانان این مرکز در مسابقات و فراخوان های استانی، کشوری و بین المللی را مرهون تلاش مربیان فرهنگی، هنری و ادبی این مراکز بیان کرد و افزود: کسب سه عنوان برگزیده در مسابقه نقاشی بین المللی بلاروس, کسب لوح تقدیر مسابقات همایش انجمن ادبی کشور، کسب عنوان برگزیده مسابقه کشوری هنر خوشنویسی، کسب عنوان برگزیده مسابقه کشوری کتابخوانی، کسب بیش از ٣٠ عنوان برگزیده فراخوان نامه ات به دستم رسید و طنز خنده باران و........حاکی از یادگیری و کسب مهارت های خلاق و هنرمندانه اعضای مرکز شماره سه است.

شاهوردی به تشریح برنامه های این مرکز در سال ١۴٠۰ پرداخت و گفت: کار اصلی این مرکز سوق دادن اعضا و ایجاد انس به کتاب و کتابخوانی است در همین راستا برنامه هایی اعم از جذب و نگهداری اعضا، تشویق اعضا جهت حضور در کارگاه های عمومی و تخصصی، آشنا کردن اعضا با مفاهیم قرآنی و ایجاد علاقه به پژوهش و تحقیق در دستور کار این مرکز قرار گرفته تا زمینه جهت حضور و کشف استعدادهای نهفته اعضا در انجمن های ادبی، قصه گویی، سرود و هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری استان فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =