برگزیدگان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی با شعار «قصه صدای زندگی است» بامعرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سارا امیدوار کارشناس و رابط بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «قصه صدای زندگی است» بیش از ۹۰۰ قصه به دبیرخانه جشنواره استانی خراسان رضوی رسید. در بررسی اولیه که توسط داوران استانی انجام شد تعداد ۵۰ قصه در بخش‌های ملی، آیینی سنتی و زبان اشاره به مرحله داوری راه یافتند. در مرحله داوری ۱۴ اثر به مرحله منطقه‌ایی راه یافتند.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند

داوری جشنواره به عهده ی مهدی صادقی، مهدی آرائی، نیره محمد پور و زهره معماری نسب  بود.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند

ابراهیم زره‌ساز  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به استقبال خوب علاقمندان از بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: با توجه به حضور رقابت قصه‌گویی در ۳ گروه سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها حال و هوای این جشنواره به معنای واقعی صدای زندگی بود.

وی با اشاره به نقش اساسی قصه در فعالیت‌های کانون گفت: یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین فعالیت‌های کانون قصه‌گویی است و ما در استان خراسان رضوی با تدوین سند چشم‌انداز قصه‌گویی آن را به عنوان یک رسالت اجتماعی انتخاب کرده و برای گسترش و نهادینه کردن این بُعد از فرهنگ همه تلاش و همت خود را انجام خواهیم داد.

رئیس جشنواره قصه گویی استان افزود: ارتباط با سازمان هاو  اقشار مختلف از جمله معلمان، پرستاران، آتش نشانان و ... و همچنین برگزاری نشست های آموزشی تخصصی ذیل سند چشم انداز قصه گویی استان توسط کارشناسان کانون و متخصصان امر از نقاط قوت این دوره از جشنواره بود.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند

محبوبه بزم‌آرا دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار داشت: فراخوان جشنواره از مردادماه امسال از طریق مراکز فرهنگی هنری استان به اطلاع علاقمندان رسید و تا پایان مهرماه ۹۰۰ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از پایش اولیه ۵۰ اثر به مرحله استانی و ۱۴ نفر به مرحله منطقه‌ایی راه یافتند.

دبیر جشنواره تصریح کرد: براساس اعلام هیات داوران؛ امیررضا ریحانی با داستان «استاد محمد پینه‌دوز»، فاطمه هودانلو با داستان «دو هندوانه و یک نردبان» و یکتا ذکاوتی با داستان «مردی با گوش‌های سنگین» در بخش ملی نوجوانان برگزیده و مائده حقی با داستان «کرم سه نقطه» و سجاد جهان‌آرا با داستان «هیس هیس» شایسته تقدیر شدند.

در بخش ملی بزرگسال، نیز مریم فرخ‌فال با داستان «دیو سیاه دم به سر»،   سمانه محمدیان با داستان «پنجولی»، عصمت نصیرزاده با داستان «هی با من دوست می‌شوی؟» برگزیده و کلثوم عزتی‌راد با داستان «انارپری»، محبوبه رهی با داستان «کوتّو» و محبوبه مشهدی با داستان «ببو» شایسته تقدیر شدند.

همچنین در بخش آیینی سنتی نوجوانان، درسا نکویی با داستان «بانو گشسب» و محمدمتین عباسی با داستان «ضحاک ماردوش» برگزیده و فاطمه موسوی حکم‌آبادی با داستان «قصه پادشاهی فریدون» و ملیکا منصوری با داستان «رزم رستم و اسفندیار» شایسته تقدیر شدند.

در بخش آیینی سنتی بزرگسالان، طاها رئیسیان‌نژاد با داستان «خورشید خراسان»، محمد جهان‌پا با داستان «شیران پرده» و سیداحمد مصطفوی با داستان «چاه اهریمن» برگزیده و ادنا غفوری با داستان «بیژن و منیژه» شایسته تقدیر شدند.

در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، زهره جعفرنژاد با داستان «جوجه نصفه نیمه» برگزیده و عفت مروتی با داستان «روباه دم بریده» و زهرا بیاتی با داستان «دست بالای دست بسیار است» شایسته تقدیر شدند.

در بخش زبان اشاره نیز ایمان رنگ‌آمیز طوسی با داستان «خانه سالمندان» برگزیده و مرجانه بزمی با داستان «قصه تنگ بلور» شایسته تقدیر شد.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند

در حاشیه این مراسم در آیین اختتامیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین شرکت آب و فاضلاب مشهد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در راستای سند چشم انداز قصه گویی انجام شد.

مرحله منطقه‌ایی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۵ لغایت ۲۸ آبانماه ۱۴۰۱ به میزبانی خراسان رضوی  برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =