آشنایی بیش از ۷۰۰۰ دانش‌آموز ابتدایی با کانون درقالب طرح کانون مدرسه

حجت ا...آسمند با اعلام این خبر گفت: «کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم‌نامه‌ی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و در یک فرایند سه ساله اجرا خواهد شد. در گام نخست، این طرح با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌ها و اهداف آن اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، آسمند گفت: دانش‌آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و یک روز را در فضای کانون سپری خواهند کرد و مربیان با فراهم آوردن فضایی جذاب و دلنشین برای مخاطبان به ارائه‌ی فعالیت‌های خلاق که معرف خدمات فرهنگی کانون باشد و مخاطبان را به بهره‌گیری از امکانات کانون ترغیب کند، می‌پردازند

وی گفت:  آشنایی کودکان‌ و نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌ها و اهداف آن زمینه‌سازی برای پرورش خلاقیت، نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان بهره‌گیری از فعالیت‌های متنوع کانون پرورش فکری برای یادگیری به شیوه غیر مستقیم و انس دانش آموزان با کتاب، مطالعه و کتاب‌خوانی از اهداف محوری این طرح می‌باشد.

آشنایی بیش از ۷۰۰۰ دانش‌آموز ابتدایی با کانون درقالب طرح کانون مدرسه
 آسمند در ادامه بیان داشت: طرح کانون مدرسه به صورت رسمی در ۱۳مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود و  بیش از هفت هزار دانش‌آموز دختر و پسر، پایه دوم تا ششم ابتدایی در قالب یک بازدید یک روزه در ماه در مراکز کانون حضور یافته و متناسب با دروس خود به انجام فعالیت‌های متنوع درحوزه؛ فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی می‌پردازند.
این طرح از ابتدای دی‌ماه سال جاری تا نیمه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. انجام فعالیت‌های: کاردستی، نجوم، قصه گویی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، معرفی کتاب، انجام فعالیت‌های نمایشی، نمایش فیلم، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، خوشنویسی، داستان و شعر و سفالگری بخشی از برنامه‌های اجرایی این طرح  است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =