کد خبر: 323507
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
بازدید 425
آیین پایانی مهرواره استانی "گاهی به آسمان نگاه کن"

آیین پایانی مهرواره استانی "گاهی به آسمان نگاه کن"، روز پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱صبح در مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، به همراه بخش جنبی نمایشگاه آثار منتخب این مهرواره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ آیین پایانی مهرواره استانی "گاهی به آسمان نگاه کن" با حضور سرپرست کانون استان، کارشناسان و همکاران مراکز استان به همراه جمعی از اولیا، اعضا مرکز و برگزیدگان مهرواره، روز پنجشنبه ۴اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱صبح در مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، به همراه بخش جنبی نمایشگاه آثار منتخب این مهرواره برگزار شد.

فراخوان مهرواره استانی، آبان ماه ۱۴۰۱ برای اطلاع‌رسانی به مراکز استان و مدارس ارسال شد و اختتامیه مهرواره و معرفی برگزیدگان در ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ همزمان با بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس تعیین گردید.

این مهرواره با هدف ترویج علم نجوم در بین کودکان و نوجوانان و عموم مردم و افزایش سطح علمی علاقه‌مندان به مفاهیم علمی در چهار بخش: عکاسی نجومی، دست سازه‌های نجومی، قصه‌گویی و پادکست، مقاله‌نویسی برگزار گردید.

بر همین اساس، شرکت کنندگان در سه گروه سنی نونهال/ نونگاه/ ارشد و گروه مربیان می‌توانستند در این مهرواره شرکت کنند.

شیرین دارائی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی مهرواره «گاهی به آسمان نگاه کن» با قدردانی از برگزار کنندگان این مهرواره گفت: نجوم شاخه‌ای از علوم است که زمینه اجرای فعالیت‌های متنوع و جذاب برخوردار است و موجب جذب گروه‌های سنی مختلف مخاطبان و علاقمندان آسمان شب به این مرکز شده است.

اجرای تک نوازی سنتور و اجرای گروه نمایش "منظومه شمسی" توسط اعضا کودک مرکز علوم و نجوم از دیگر برنامه‌های آیین پایانی بود.

سپس دبیر مهرواره و مسئول مرکز علوم و نجوم ضمن خوشامدگویی و بیان اهمیت علم نجوم و علاقمند بودن بسیاری از کودکان و نوجوانان به این شاخه از دانش، برگزاری مهرواره را بستری مناسب برای رشد و اعتلای دانش و بینش کودکان و نوجوانانی دانستند که همواره با لذت به آسمان شب می نگرند.

طلعت آقاجانلو همچنین در خصوص روند اجرایی و اهداف کیفی و کمی مهرواره صحبت کرد و مخاطبان را با جزییات برگزاری اولین مهرواره استانی "گاهی به آسمان نگاه کن" آشنا کردند و در ادامه تشکر ویژه‌ای از همکاران مرکز علوم و نجوم که در این مهرواره نیز با تلاش بی وقفه و با همدلی در کنار هم بودند داشتند.

بخش پایانی آیین اختتامیه به معرفی برگزیدگان و نفرات شایسته تقدیر در هر یک از بخش های مهرواره اختصاص داشت.

بر اساس آراء هیات داوران:

 زهرا مروتی، عضو مرکز شماره سه با دست سازه "گاهی به آسمان نگاه کن"

 علیرضا جعفری عضو مرکز ماهنشان با دست سازه "فضانورد رویاهای من" شایسته تقدیر در بخش دست سازه‌های نجومی

 آترینا عباسی از مرکز علوم و نجوم با پادکست "کشف سیاره فراخورشیدی" در بخش قصه گویی و پادکست

 محمدصادق نادی از مرکز علوم و نجوم با مقاله "سیاهچاله ها و اسرار آنها" در بخش مقاله نویسی شایسته تقدیر معرفی شدند.

  همچنین در بخش عکاسی نجومی بهار کریمی از مرکز علوم و نجوم شایسته تقدیر،

 علی نیکخواه از مرکز علوم و نجوم نفر اول برگزیده،

محبوبه علوی از مرکز قیدار نفر دوم برگزیده

و سیده فاطمه حسینی از مرکز شماره دو نفر سوم برگزیده معرفی شدند.

آیین پایانی مهرواره استانی "گاهی به آسمان نگاه کن"

آیین پایانی مهرواره استانی "گاهی به آسمان نگاه کن"

آیین پایانی مهرواره استانی "گاهی به آسمان نگاه کن"

آیین پایانی مهرواره استانی "گاهی به آسمان نگاه کن"

آیین پایانی مهرواره استانی "گاهی به آسمان نگاه کن"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =