بازدید اعضای کانون سرخه از پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرخه در آستانه‌ی سوم خرداد و در راستای برنامه‌های کنگره شهدا از پارک‌موزه دفاع مقدس استان سمنان بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، خدیجه حمزه مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرخه از بازدید ۱۵ عضو پسر نونهال و نونگاه با همراهی یوسف پیوندی مربی کتابخانه سیار روستایی از پارک‌موزه دفاع مقدس، پیش از ظهر پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این بازدید از برنامه‌های کتاب کار مرکز سرخه در سال جاری بود که در آستانه‌ی سوم خرداد و در راستای برنامه‌های دومین کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان با هدف آشنایی اعضا با اهداف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شخصیت شهدای نوجوان انجام شد.

بازدید اعضای کانون سرخه از پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان

وی افزود: اعضا پس از صرف صبحانه در فضای باز، از ادوات نظامی موزه دیدن کردند و با حضور در سالن فرهنگی پارک‌موزه به تماشای فیلمی کوتاه از زندگی و مبارزه شهیدبهنام محمدی از شهدای واقعه‌ی تاریخی خرم‌شهر پرداختند و در ادامه با راهنمایی عبدالرضا کاشیان کارشناس آن‌مجموعه با نقش نوجوانان و جوانان در هشت‌سال دفاع مقدس و چرایی و چگونگی دفاع آن‌ها از خرم‌شهر آشنا شدند.

بازدید اعضای کانون سرخه از پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان

حمزه یادآور شد: پیش از حضور اعضا در پارک‌موزه نیز فعالیت‌هایی از سوی مربیان در قالب شعرخوانی از کتاب «رونویسی از بهار» و شعر «گل کاشت آن‌روز» با محتوای آشنایی با شهیدحسین فهمیده، نقاشی از تصویر کتاب، معرفی کتاب «صدای بال لک‌لک‌ها» و... اجرا شد.

بازدید اعضای کانون سرخه از پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان

گفتنی است، پارک‌موزه و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان سمنان به‌صورت یک فضای سبز و پارک مفهومی، در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار در حاشیه شرقی شهر سمنان و در مجاورت شریان اصلی شهر در کنار کمربندی تهران مشهد و مصلای شهر سمنان قرار دارد. این پارک با هدف نشان‌دادن ماهیت تهاجم و دفاع در طول تاریخ ایران و به‌طور ویژه در طول هشت‌سال دفاع مقدس و شناساندن ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و انسانی آن به بازدیدکنندگان طراحی شده و پیمانکاران در حال اجرای این پروژه هستند. این پارک شامل شامل سردر، صحن تاریخ میدان شروع جنگ تحمیلی، ساختمان مرکزی موزه، شهر نمادین محل بدرقه و اعزام عقبه جبهه به شب عملیات یادمان ۳۰۰ شهید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =