کد خبر: 325675
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
بازدید 161
آموزش کارگردانی نمایش در انجمن کانون سمنان

اعضا و مربیان انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری سمنان در بستر فضای مجازی با چگونگی کارگردانی در نمایش آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، راحله دانایی کارشناس آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری ‌جلسه‌ی مجازی این انجمن با دعوت از یگانه عبدالملکی، کارگردان، عروسک‌ساز و مدرس نمایش عروسکی کانون کرمانشاه، چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در قالب ویدئوکنفرانس، خبر داد و گفت: در این جلسه اعضا و مربیان انجمن در ادامه‌ی مباحث جلسه‌ی گذشته با چگونگی کارگردانی در نمایش آشنا شدند.

عبدالملکی در ابتدای جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مجازی اعضا و مربیان کانون سمنان به تاریخچه نمایش عروسکی، اشاره و اظهار داشت: کارگردان یعنی کسی‌که نظارت و هدایت تمامی عوامل یک نمایش را برعهده دارد و بایست یک زاویه دید مشخصی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: صحنه‌ی نمایش انواع مختلفی دارد که عبارت از صحنه‌های یک‌سویه، دوسویه و چهارسویه است و سالن‌های محیطی مانند نمایش خلاق مراکز کار می‌شود.

مهمان انجمن نمایش کانون سمنان همچنین پیرامون سه بخش عینی، ذهنی و روانی تئاتر، تفاوت این بخش‌ها با یکدیگر و سالن‌های مناسب اجرای تئاتر و...، مطالبی بیان کرد.

عبدالملکی در پایان با تأکید بر این‌که بازیگر بهتر است از سمت چپ به راست و هدفمند وارد صحنه شود، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای کارگردان، هدایت بازیگر است و بایست روی بیان و حرکت او کار کند.

گفتنی است، بیان تفاوت بین شخصیت و تیپ، استفاده از رنگ‌های مناسب برای ساخت دکور، نحوه‌ی حرکت بازیگران روی صحنه و ترسیم نقشه راه توسط کارگردان برای این‌که بازیگر بداند چگونه روی صحنه حرکت کند، از دیگر مطالبی بود که در این جلسه عنوان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =