پرورش‌یافته کانون هستم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان گیلان بالندگی و تعلق خاطر خود به کتاب را ثمره حضور در فضای فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و هدایت مربیان توان‌مند آن عنوان‌کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، محمدجلائی این سخنان را طی نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اظهارداشت و با اشاره به نقش سازنده این مجموعه و مربیان آن در اُنس و الفت نسل کودک و نوجوان با فضاهای فرهنگی گفت: آنچه به اثربخشی هرچه‌بیش‌تر فعالیت‌های کانون کمک‌می‌کند، روش‌های هدف‌مند، آموزش‌های غیرمستقیم و مخاطب‌محور آن است.

پرورش‌یافته کانون هستم !
محمد جلائی،سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری گیلان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در همین‌حال به پیشینه عضویت خود در مرکز فرهنگی هنری کانون فومن اشاره و با مرور خاطره‌های شیرین آن ‌روزها اظهارکرد: «پرورش‌یافته کانون هستم» و حضور در این مجموعه و هدایت مربیان کانون پرورش فکری را در زندگی فردی و اجتماعی خود تاثیرگذارمی‌دانم.

کتاب‌محور بودن فعالیت‌های کانون، ازدیگرموضوع‌هایی بود که مورد توجه این مسئول استانی قرارداشت و وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درارتباط با لزوم مأنوس‌سازی هرچه بیش‌ جامعه با کتاب افزود: امروزه، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نه یک نیاز، بلکه یک فریضه ‌است.

محمدجلایی دیگر بخش صحبت‌های خود در این نشست را به ضرورت‌ اندیشیدن تمهیدات لازم برای افزایش فضاهای فرهنگی‌آموزشی کانون اختصاص‌داد و با بیان‌این‌که مهم‌ترین آسیب‌های متوجه مجموعه‌های فرهنگی، نبود فضای آموزشی متناسب با ماموریت‌هاست، افزود: برهمین اساس نیز از توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان حمایت‌می‌کنیم.

پرورش‌یافته کانون هستم !

این عضو پیشین کانون گیلان هم‌چنین، از تعلق خاطر به کتاب و بیداری کودک درون خود سخن‌گفت و با بیان ‌این‌که پاس‌داشت این خصیصه‌ها، سیره و توصیه نبی‌مکرم اسلام (ص) و معصومین(ع) است، افزود: برای صیانت از این موهبت‌ها تلاش‌می‌کنم.

وی براین اساس نیز از علاقه‌مندی به حضور در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان  سخن‌به‌میان‌آورد و تاکیدکرد: به زودی در این برنامه‌ها حضوریافته و «قصه» خواهم‌گفت.

مدیرکل کانون استان گیلان هم با اشاره به پیشینه فرهنگی و تلاش‌های ارزنده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در دوران هشت‌سال دفاع‌مقدس گفت: فراهم‌آمدن زمینه‌های برگزاری این جلسه، بیان‌گر توجه ویژه مسئولان به کودکان ونوجوانان است.

سیدجلیل میرعظیمی این نگاه سازنده را سرمایه‌گذاری فرهنگی توصیف‌کرد و افزود: حمایت از کانون به رشد و بالندگی آینده‌سازان ایران اسلامی کمک‌می‌کند.

او در همین راستا به ارایه گزارشی از گستره فعالیت‌های کانون با بهره‌گیری از مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز سیار شهری و روستایی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی پرداخت و از نگاه تربیتی حاکم بر این مجموعه فرهنگی سخن گفت.

میرعظیمی در همین ارتباط، تاکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بر لزوم جذابیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی را خاطرنشان‌کرد و با مهم‌برشمردن تحقق این اهداف گفت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و تحقیقی کتاب‌محور کانون برای تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی در شهرها و روستاها برنامه‌ریزی و اجرامی‌شود.

پرورش‌یافته کانون هستم !

این مسئول فرهنگی هم‌چنین ۴۰۰ هزار کتاب موجود در کتاب‌خانه‌های کانون گیلان را گنیجنه‌ای ارزش‌مند دانست و ضمن ارایه آماری از اعضای مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در استان گفت: مربیان و اعضای توان‌مند و حضور موثر آنان در جشنواره و مسابقه‌های بین‌المللی، ملی و استانی از شاخصه‌های این نهاد در گیلان به‌شمارمی‌رود.

برنامه‌های کانون در مناسبت‌های کودک و نوجوان محور و نقش محوری این نهاد درپاس‌داشت فرهنگ قصه ‌و قصه‌گویی، از دیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های میرعظیمی مورد توجه قرار گرفت و وی برهمین اساس نیز از برگزاری آیین «ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی» در گیلان خبرداد.

وی توضیح‌داد: این آیین ساعت ۹:۳۰ روز سه‌شنبه، ۲۳ خرداد۱۴۰۲ هم‌زمان با تهران و ۴ استان دیگر در مرکز شماره ۳ کانون رشت برگزارمی‌شود و دلیل حضور کانون گیلان در جمع مجریان این آیین، پیشتازی این استان در برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری است.

طرح خواسته‌های کانون در جهت تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون خمام، آستانه‌اشرفیه و چابکسر استان گیلان، دیگربخش‌صحبت‌های این مسئول فرهنگی بود و وی درپایان از سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان برای حضور و همراهی با فعالیت‌های کانون دعوت‌کرد.

گفتنی‌است، این نشست ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان گیلان در رشت برگزارشد.

     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =