همراهی با کانون، حرکتی شایسته و خوش‌فرجام است

همراهی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت در پیش‌برد فعالیت‌های فرآیندمحوراین مجموعه فرهنگی، حرکتی شایسته و خوش‌فرجام است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون استان گیلان در نشست فصلی مربیان ادبی این مجموعه فرهنگی است .

سیدجلیل میرعظیمی در این نشست که به منظور هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی درجهت غنی‌سازی هرچه بیش‌تر کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در فصل تابستان سال ۱۴۰۲ صورت‌گرفت، با ارزش‌مند توصیف‌کردن فعالیت‌های مربیان این مجموعه گفت: نقش‌آفرینی به عنوان مربی کانون حرکتی شایسته و خوش‌فرجام ، نیازمند بهره‌گیری از ظرافت‌هاست.

او هم‌چنین، فعالیت در این زمینه را نیازمند آگاهی از ظرافت‌ها دانست و شاخصه‌های مربیان مراکز فرهنگی هنری گفت: تخصص، تعهد و به‌روزرسانی آگاهی‌ها و خلق آثار فاخر، از جمله این ویژگی‌ها به‌شمارمی‌رود و در سایه ارتباط دوسویه با اعضا، نقش‌به‌سزایی در کشف و پرورش استعدادهای اعضا دارد.

وی این ارتباط عاطفی، صمیمانه و منطبق با شیوه‌های موثر تربیتی را بستری مناسب برای الگوسازی عنوان‌کرد و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را در تربیت آینده‌سازان متعهد و توانمند خواستارشد.

کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان نیز طی این نشست، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته و برنامه‌های پیش‌رو پرداخت و اثربخشی برنامه‌ها و پایدارسازی اعضا را  ثمره تعلق خاطر مربیان به فعالیت ‌در این مجموعه ارزیابی‌کرد.

حمیراخدابنده به موفقیت‌های مربیان و اعضا در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی نیز اشاره‌داشت و این مهم را از نکته‌های مثبت  فعالیت‌های فرآینده‌محور مربیان کانون دانست.

نقش بی‌بدیل کتاب به عنوان ابزار تربیتی مشوق مخاطبان به خواندن و نوشتن، فعالیت‌های موثر مراکز سیار روستایی، شهری و هم‌چنین، مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون نیز از دیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت های خدابنده به آن اشاره‌شد.

مسئول حراست کانون استان گیلان هم از حاضران در این نشست بود و با ارزش‌مند توصیف‌کردن تلاش مربیان ادبی کانون پرورش فکری گفت: فعالیت در این حوزه، نقش به‌سزایی در به‌ظهوررساندن توانایی فکری و ذوقی نسل کودک و نوجوان دارد.

جعفر مجیدی کشف استعدادها را حرکتی سازنده و سرمایه‌گذاری برای آینده خواند و نگاه قرین عطوفت مربیان به اعضا را ابزاری مناسب برای نیل به این هدف دانست.

ادامه‌بخش این نشست که روز دوشنبه، ۴ تیر ۱۴۰۲ در محل نشست‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، نمایش ۴ فیلم آموزشی از برگزاری کارگاه ادبی نوشتن‌خلاق( از ایده تا اجرا) بود و در پایان نیز حاضران به ارایه طرح‌های خلاق ادبی پرداختند.

همراهی با کانون، حرکتی شایسته و خوش‌فرجام است

همراهی با کانون، حرکتی شایسته و خوش‌فرجام است

همراهی با کانون، حرکتی شایسته و خوش‌فرجام است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =