لزوم  ارایه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان کم‌برخوردار

طی نشست مدیران‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب جهت خدمات‌رسانی به تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی تاکیدشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست ۱۳ تیر ۱۴۰۲ به میزبانی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی( ره) استان گیلان در رشت صورت‌گرفت و ایجاد بسترهای لازم برای خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان، به ویژه کودکان و نوجوانان کم‌برخوردار در دستورکارقرارداشت.

مددجویان کمیته‌امداد از تخفیف ثبت‌نام در کارگاه‌های کانون بهره‌مندمی‌شوند

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این نشست، به تشریح سیاست‌ها و اهداف این نهاد پرداخت و از ظرفیت‌های گسترده مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز سیارشهری، روستایی و فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخن‌به‌میان‌آورد.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه به ظرافت‌های فعالیت‌ در کانون اشاره و با خاطرنشان‌کردن توان‌مندی مربیان این مجموعه در جذب و پایدارسازی اعضا گفت: تعهد و مهربانی، خصیصه بارزی است که به جذب مخاطب، هدایت کودک و نوجوان در مسیر پرورش استعدادها کمک‌می‌کند.

وی درعین‌حال، این حرکت‌ها را هدف‌مند و فرآیندمحور توصیف و با اشاره به محوریت کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: تمامی فعالیت‌های کانون پرورش فکری با تکیه بر آموزه‌های دینی آغازشده و به کتاب و تربیت نسلی مومن، متعهد و انقلابی ختم‌می‌شود.

تحقق عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، از دیگر اهداف کانون پرورش فکری است که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌شد و وی با خاطرنشان‌کردن رسالت این مجموعه در جهت بهره‌مندی تمامی آینده‌سازان از برنامه‌های کانون اظهارداشت: هم‌گرایی با دستگاه‌های فعال در حوزه کودک ونوجوان و برگزاری این نشست، حرکتی در همین مسیر محسوب‌می‌شود

وی اضافه‌کرد: اجرای مفاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کمیته امداد امام خمینی(ره)  استان گیلان و ارایه تسهیلات لازم جهت عضویت کودکان و نوجوانان مددجوی کمیته امداد در مرکز استان و شهرستان‌ها مورد استقبال‌است.

کانون، به دوام حیات جامعه کمک‌می‌کند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان هم با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و استقبال از برنامه‌های پیشنهادی گفت: کانون هم‌چون نَفَسی است که حکم تمدید زندگی را دارد و به دوام حیات جامعه کمک‌می‌کند.

عباس اهرایی در تبیین این سخنان، به تجربه عضویت خود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش‌ اشاره‌ و تصریح‌کرد: «با کانون زندگی کرده‌ام» و به خوبی از توان‌مندی مربیان و ظرفیت‌های گسترده آن آگاه هستم.

وی در ادامه، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی را ثمره حضور در مراکز فرهنگی کانون دانست و افزود: برای بهره‌مندسازی هرچه‌بیش‌تر کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، به ویژه آینده‌سازان نخبه این مجموعه، از برنامه‌های کانون پرورش فکری تلاش‌می‌کنیم.

گفتنی است، وحید بافکری، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان نیز از حاضران در این نشست بود و ضمن اشاره به پیشینه‌ همکاری‌های مشترک، از افزایش هم‌گرایی‌ها استقبال‌کرد.

لزوم  ارایه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان کم‌برخوردار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =