کانون، مسیر گذار از کودکی به بالندگی است

یک شاعر، نویسنده و منتقد گیلانی کانون پرورش فکری را مسیر گذار ازکودکی به بالندگی توصیف‌کرد و تربیت شخصیت‌های برجسته و نام‌آشنا در مراکز فرهنگی هنری این نهاد را مهر تاییدی براین مهم دانست.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، حمیرا خدابنده‌دوگاهه، کارشناس مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری که صبح‌ امروز، ۱۸ تیر ۱۴۰۲ با مجری برنامه زنده تلویزیونی و خانواده‌محور «خانه مهر» شبکه استانی باران سخن‌می‌گفت، اظهارکرد: موفقیت خود را مدیون خداوند، مادر و مربیان کانون هستم.

این شاعر، نویسنده و منتقد گیلانی برهمین‌اساس به عضویت خود در مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت اشاره‌کرد و افزود: از سن ۹ سالگی کار نوشتن داستان که غالبا در فضای کودکانه شکل‌می‌گرفت را با تشویق مادر و خواهرم آغازکردم و حضور در کانون، سرآغاز فصلی تازه در مسیر آشنایی با کتاب و شکوفایی استعدادها بود.

خالق آثاری چون: « ادبیات کودک در گیلان»، « مثل باران» و«سیدر» در ادامه، از تجربه شیرین آشنایی با مربیان و اعضای کانون پرورش فکری رشت صحبت‌کرد و با یادآورشدن روزهای خوب عضویت در این مراکز فرهنگی‌هنری گفت: روزهای قشنگ و رخدادهای زیبای حضور در کانون را مدیون آدم‌های بزرگ و تاثیرگذاری هستم که استعدادهای یک دختر بازیگوش را پرورش داده و وی را تا دنیای بزرگسالی همراه‌کردند.

او برهمین اساس بر باور خود مبنی بر اثربخشی عضویت کودکان و نوجوانان در کانون تاکیدکرد و افزود:کانون  مسیر گذار از کودکی به بالندگی است و تربیت شخصیت‌های برجسته در مراکز فرهنگی هنری این کانون پرورش فکری، این موضوع را تاییدمی‌کند.

معرفی آثار و پیشینه فعالیت در عرصه ادبیات، ازدیگر محورهای سخنان خدابنده به‌شمارمی‌رفت و وی با اشاره به نام‌گذاری ۱۸ تیرماه به عنوان «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» اظهارکرد: این روز فرصت مناسبی برای نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و آگاهی‌بخشی به نسل کودک ونوجوان است.

کانون، مسیر گذار از کودکی به بالندگی است

خدابنده درهمین راستا به اقدامات کانون درجهت بسط و توسعه  فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی اشاره‌کرد و از ارسال ۸۴۵ هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر کشور سخن‌به‌میان‌آورد.

وی اضافه‌کرد: این حرکت با شعار در مسیر دانایی؛ بربال کتاب» صورت‌می‌گیرد و گامی درجهت بهره‌مندسازی اعضای مراکز فرهنگی هنری از تازه‌های کتاب‌است.

او هم‌چنین، خدمات‌رسانی کانون به تمامی مخاطبان در شهرها و روستاها را خاطرنشان‌کرد و با بیان‌این‌که از ۲۲ تا ۲۶ تیر سال ۱۴۰۲ شاهد سفر تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گیلان هستیم، توضیح‌داد: این امر بستری مناسب برای استفاده آینده‌سازان ساکن در شهرها، روستاها و مناطق کم‌تر برخوردار را از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون فراهم‌می‌کند.

برگزاری نشست‌ها و انجمن‌های تخصصی با حضور شاعران و نویسندگان، اجرای ویژه‌برنامه «با بچه‌های روستا»، برپایی نشست‌های کشوری و استانی «دوپنجره» و برگزاری مهرواره، جشنواره و کارگاه‌های ادبی حضوری و مجازی، بخشی از فعالیت‌های کانون برای حرکت در جهت تحکیم بنیان‌های ادبیات کودک و نوجوان و تربیت نسلی توان‌مند است که در صحبت‌های حمیراخدابنده به آن اشاره‌شد.

کارشناس مسئول واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان درپایان سخنان خود در برنامه تلویزیونی «خانه مهر» که ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۲ به صورت زنده از شبکه استانی باران پخش‌شد، از مسئولان تولید برنامه‌های فرهنگی صدا و سیمای مرکز گیلان قدردانی‌کرد و این حرکت‌های سازنده را شایسته تجلیل‌خواند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =